Електронне звітування – це найбільш зручний та сучасний формат спілкування з контролюючими органами. До того ж сучасні інформаційні технології дозволяють кожному звітувати перед податковою службою в електронному вигляді, - нагадують в Дрогобицькій ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області. З метою запобігання виникнення та поширення коронавірусної інфекції в податковому органі рекомендують усім платникам надсилати звіти в електронному вигляді.
В ракурсі переваг використання платниками податків електронних сервісів ДПС, зокрема подання платниками податків звітності в електронному вигляді, заяв для реєстрації платниками податків, оперативного отримання платниками податків та громадянами інформації стосовно податкового законодавства, відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Дрогобицькій ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області.
На питання додзвонювачів відповідав заступник начальника, начальник відділу з надання адмінпослуг платникам податків і зборів з фізичних осіб та єдиного внеску Дрогобицької ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області Володимир Мелех.
Питання. У зв’язку із запровадженням карантину, яким чином можна оперативно отримати інформацію щодо застосування деяких норм податкового законодавства?
Відповідь: В умовах карантинного режиму, необхідно дотримуватись основних правил поведінки для запобігання поширенню коронавірусу, зокрема обмежити відвідування місць великого скупчення людей.
Щодо оперативного отримання інформації стосовно податкового законодавства, то у Вас є можливість не виходячи з дому, за допомогою мережі Інтернет отримати таку інформацію, відвідавши субсайт «Територіальні органи ДПС у Львівській області» офіційного вебпорталу ДПС України. На головній сторінці зазначеного субсайту у розділі «Новини» щоденно розміщується інформація з актуальних питань застосування норм податкового законодавства, останні податкові новації тощо. Матеріали з найбільш актуальних тем розміщуються також на сторінці «ДПС у Львівській області» у мережі Facebook.
Крім того, інформацію щодо застосування окремих норм податкового законодавства можна отримати скориставшись електронним сервісом ДПС «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) Інформаційно-довідкового департаменту ДПС. Нещодавно розділ ЗІР «Останні зміни у законодавстві» доповнено новою функцією, яка дозволяє платникам після реєстрації, отримувати інформацію про останні зміни в законодавстві засобами електронної пошти.
Питання. Які послуги платники можуть отримати дистанційно на період карантину?
Відповідь: Одним із найбільш функціональних електронних сервісів ДПС є Електронний кабінет, важливість використання якого особливо зросла на період карантину, так як забезпечує дистанційні комунікації.
За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf (обмеження 2 МБ).
Окрім подання звітності в електронному вигляді, засобами Електронного кабінету надано можливість подати заяви для отримання адміністративних послуг, зокрема:
- картки платника податків; відмітки у паспорті громадянина України (у формі книжечки) про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;
- реєстрації реєстратора розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій, розрахункових книжок;
- включення неприбуткового підприємства (установи, організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій, внесення змін до цього Реєстру, витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій;
- довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Питання. Переваги подання звітності в електронному вигляді
Відповідь. Податковим кодексом України передбачено поданння звітності в електронному вигляді і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору про визнання електронних документів.
Перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податкової звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.
Питання. Чи може підприємець подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування через «Електронний кабінет»?
Відповідь. За допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету підприємець має можливість направити до ДПС разом із супровідним листом у форматі pdf: заяву про застосування спрощеної системи оподаткування; розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування. Інформацію щодо отримання та реєстрації заяви в ДПС можна переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи - у вкладці «Відправлені документи».
Питання. Як отримати податкову інформацію, не відвідуючи контролюючий орган?
Відповідь: З метою запобігання поширення коронавірусу запроваджені карантинні заходи. Радимо Вам користуватись дистанційними формами комунікацій і максимально — електронними сервісами ДПС, які розміщені на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України, а саме:
- електронний кабінет https://cabinet.tax.gov.ua/ ;
- електронна звітність https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/.
Контактна інформація Головного управління ДПС у Львівській області розміщена на головній сторінці субсайту у розділі «Контакти».
Питання. Чи можливо громадянам дізнатися про наявність податкового боргу в Електронному кабінеті ?
Фізичні особи – громадяни, які не є суб’єктами господарювання, можуть отримати інформацію про наявність або відсутність у них податкового боргу, використавши Електронний кабінет, зайти до якого можна через офіційний вебпортал ДПС.
Приватна частина Електронного кабінету через режим «Стан розрахунків з бюджетом» відкриває доступ до особових рахунків користувача зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника). Суми заборгованості перед бюджетом позначені червоним кольором приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету, вхід здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису.