На запитання відповідав начальник Самбірської ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області Михайло Білий.
Надаємо увазі читачів найактуальніші запитання та відповіді на них.
Коли повідомити податкову, якщо платник єдиного податку 3-ї групи змінив податкову адресу?
Платник єдиного податку 3-ї групи у разі зміни податкової адреси, місця провадження господарської діяльності, інформацію про таку зміну (Заява для застосування спрощеної системи оподаткування та звітності (форма якої затверджена наказом МФУ від 16.07.2019 №308)) подає не пізніше останнього дня кварталу, в якому відбулися такі зміни (раніше така заява подавалась разом з декларацією з єдиного податку за звітний квартал, у якому відбулися зміни).
Така норма визначена п. 298.6 ст. 298 ПКУ (внесена Законом України від 16 січня 2020 року № 466) та набула чинності 23 травня 2020 року.
Які граничні обсяги доходів встановлено для підприємців-єдинників?
Закон України від 30 березня 2020 року №540 – ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням короновірусної хвороби (COVID 19)(набрав чинності 02.04.2020), встановив такі збільшені ліміти для перебування на спрощеній системі оподаткування:
- для першої групи - із 300 тис. грн до 1 млн грн;
- для другої групи - із 1,5 млн грн до 5 млн грн;
- для третьої групи - із 5 млн грн до 7 млн грн.
Отже, підприємці платники єдиного податку 1-ї - 3-ї груп, які в І кварталі 2020 року не перевищили граничні обсяги доходу (300 тис. грн – перша група, 1,5 млн грн – друга група, 5 млн грн. – третя група) мають право перебувати в обраних групах платника єдиного податку, або за власним бажанням змінити групу платника єдиного податку.
Такі платники єдиного податку з 02.04.2020 дотримуються нових річних граничних обсягів доходів (1 млн грн – перша група, 5 млн грн – друга група, 7 млн грн – третя група), які визначаються за період з 01.01.2020 по 31.12.2020 (включно).
Як платнику податків укласти з контролюючим органом договір про визнання електронних документів?
Юридичні особи, самозайняті особи набувають статусу суб’єкта електронного документообігу з дати приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Договір).
Приєднання до Договору здійснюється шляхом надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі (стандарті) з дотриманням вимог законодавства. Підтвердженням про приєднання платника до Договору є отримання ним відповідної квитанції про прийняття контролюючим органом такого документа.
Яким чином здійснюється скасування реєстрації РРО?
Заяву про скасування реєстрації реєстратора розрахункових операції (далі – РРО) за формою № 4-РРО (далі – заява про скасування реєстрації) суб’єкт господарювання або представник суб’єкта господарювання подає до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО.
Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в Центрі сервісного обслуговування (далі – ЦСО), з яким суб’єктом господарювання укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.
Разом із заявою про скасування реєстрації суб’єкт господарювання надає реєстраційне посвідчення.
Процедура розпломбування РРО в ЦСО за можливості проводиться і для РРО, щодо яких контролюючим органом прийнято рішення про примусове скасування реєстрації.
У разі викрадення РРО для скасування його реєстрації суб’єкт господарювання разом із заявою про скасування реєстрації надає копію відповідного документа органу поліції.
У заяві про скасування реєстрації зазначається спосіб отримання довідки про скасування реєстрації РРО за ф. № 6-РРО, наведеною у додатку 6 до Порядку (далі – довідка про скасування реєстрації) (поштою або безпосередньо в контролюючому органі) або її копії (електронною поштою), в Електронному кабінеті.
Посадова особа контролюючого органу протягом п’яти календарних днів з дня отримання заяви про скасування реєстрації та реєстраційного посвідчення за наявності довідки про опломбування з відміткою про розпломбування РРО, надісланої ЦСО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО, або у разі прийняття рішення контролюючого органу про скасування реєстрації РРО проводить скасування реєстрації РРО шляхом внесення реєстраційного запису до інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС та надає (надсилає) суб’єкту господарювання довідку про скасування реєстрації, що засвідчує скасування реєстрації РРО.