На запитання платників відповідав головний державний податковий інспектор Радехівської державної податкової інспекції Мирослав Рудий
Пропонуємо до уваги найактуальніші із запитань та відповіді на них.
Питання: Чи необхідно скасовувати апаратний РРО та реєструвати програмний?
Відповідь: Законодавчо не встановлено обмежень щодо використання суб’єктом господарювання наряду з апаратним програмного РРО.
Суб’єкт господарювання самостійно, виходячи з власних потреб, обирає вид РРО (програмний та/або апаратний) засобами якого має намір здійснювати реєстрацію розрахункових операцій відповідно до вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
Якщо суб’єкт господарювання приймає рішення використовувати програмний РРО замість апаратного, реєстрацію апаратного РРО необхідно скасувати.
Питання: Хто може отримати безкоштовне програмне забезпечення від податкової служби?
Відповідь: Отримати програмне забезпечення від Державної податкової служби можуть усі користувачі безкоштовно та за власним бажанням. Уся актуальна інформація щодо запровадження програмних реєстраторів розрахункових операцій, а також форм електронних документів для них, які застосовуються користувачами для реєстрації/перереєстрації/скасування реєстрації ПРРО, розміщена на офіційному вебпорталі ДПС у банері «Програмні РРО».
Питання: Які мають бути дії фізичної особи-підприємця при відключенні світла в господарській одиниці, коли неможлива робота на комп’ютері з ПРРО?
Відповідь: Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено можливість роботи ПРРО в режимі офлайн у випадку відсутності зв’язку ПРРО з фіскальним сервером ДПС.
Порядок застосування ПРРО в режимі офлайн встановлено розділом V Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547».
Слід звернути увагу, що у разі відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу облік операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та формування розрахункових документів здійснюються у порядку, встановленому Національним банком України.
Питання: Який порядок використання кваліфікованих електронних підписів фізичних осіб-підприємців та їх найманих працівників при застосуванні ПРРО?
Відповідь: КЕП в ПРРО має використовуватись з дотриманням вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги».
У ПРРО може використовуватись КЕП лише тих осіб, дані про сертифікати електронних підписів яких внесені до Реєстру ПРРО, та які є дійсними на момент проведення розрахункової операції.
Питання: Що робити при зупинці роботи ПРРО, коли гаджет продовжує функціонувати? Чи потрібно в такому випадку до чи після перезавантаження ПРРО надавати повідомлення про виявлення несправностей ПРРО?
Відповідь: Статтею 5 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» встановлено, що на період виходу з ладу ПРРО проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей.
Користувач ПРРО самостійно оцінює працездатність ПРРО. Якщо роботу ПРРО відновлено одразу після його перезавантаження (короткотермінова зупинка), то ПРРО не вважається несправним. Повідомлення про виявлення несправностей за формою №2-ПРРО у такому випадку до ДПС не надсилається.
Строки, умови та порядок подання форми №2-ПРРО встановлені розділом ІІ Порядку №317.