Нещодавно в приміщенні Шептицької ДПІ ГУ ДПС у Львівській області завідувачем сектору надання адміністративних послуг, організації роботи та документообігу Шептицької ДПІ Катериною-Русланою Тхір проведено зустріч у форматі «круглого столу» із платниками податків на тему «Формування переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».
У ході спілкування повідомлено, що Міністерством фінансів України затверджено Порядок формування та оприлюднення переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства.
Відповідний наказ ухвалено на виконання Закону України від 18.06.2024 № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».
Документом визначено порядок розрахунку критеріїв для включення платників до переліку платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік).
Платники, які увійдуть до Переліку, отримуватимуть низку переваг у податковому адмініструванні на час воєнного стану. Це, зокрема, мораторій на проведення документальних перевірок, окрім деяких їх видів, скорочення строків камеральних та документальних перевірок при отриманні бюджетного відшкодування, строків надання індивідуальних податкових консультацій тощо.
Для таких платників також спрощується механізм взаємодії з податковою службою, оскільки за кожним з них буде закріплений комплаєнс-менеджер з метою підвищення якості обслуговування.
Для забезпечення порядку взаємодії комплаєнс-менеджера з платниками, включеними до Переліку, ДПС видано наказ від 31 жовтня 2024 року № 788 «Про організацію діяльності комплаєнс-менеджера з платником податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства».
Цим документом затверджено порядок організації діяльності комплаєнс-менеджера, особливості його взаємодії з платником та відповідальність. Також наказом чітко визначені способи комунікацій платника з комплаєнс-менеджером та порядок проведення онлайн-комунікації в режимі відеоконференції.
що завдяки роботі електронних сервісів ДПС платники податків мають можливість безкоштовно підготувати і подати у режимі реального часу до органів податкової служби електронну звітність, отримати необхідну послугу, довідку чи інформацію не виходячи з офісу чи дому.
Також Катерина-Руслана Тхір інформувала присутнім про основні завдання комплаєнс-менеджера, зокрема:
- передбачення податкових ризиків: аналіз фінансової діяльності підприємств для виявлення потенційних податкових ризиків;
- запобігання порушенням: розроблення рекомендацій і проведення консультацій із метою запобігання можливим порушенням податкового законодавства;
- мінімізація ризиків: розроблення стратегій для мінімізації існуючих податкових ризиків;
- консультації та підтримка: надання індивідуальних консультацій підприємствам щодо податкових питань.
На завершення заходу Катерина-Руслана Тхір представила для ознайомлення Національну стратегію доходів до 2030 року, що має на меті зміцнення фінансової системи країни, адаптацію до стандартів ЄС та підвищення прозорості контролюючих органів.