У приміщенні ЦОП Яворівської ДПІ проведено «круглий стіл» з платниками податків, під час якого фахівці ДПІ акцентували увагу, що Державна податкова служба України активно впроваджує систему управління податковими комплаєнс-ризиками, метою якої є підвищення ефективності податкового контролю та водночас сприяння добровільному дотриманню податкового законодавства з боку платників.
До основних видів податкових комплаєнс-ризиків відносяться:
- ризик реєстрації (особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків, не виконують зазначених норм законодавства),
- ризик звітності (платники не подають або несвоєчасно подають податкову звітність),
- ризик декларування (зазначення платниками недостовірних або неповних даних у податкових деклараціях),
- ризик сплати (платники не сплачують податкові платежі до бюджету або сплачують їх несвоєчасно, у неповному обсязі).
Податківці наголосили, що електронні податкові сервіси є невід’ємною складовою системи управління комплаєнс-ризиками, інструментом, через який здійснюється обмін інформацією між ДПС та платниками. З одного боку, податкова використовує сервіси для моніторингу, аналізу та управління ризиками. З іншого боку, платники використовують зазначені сервіси для власного контролю своїх податкових зобов’язань та мінімізації ймовірності порушень.
Так, електронні сервіси забезпечують платникам:
- своєчасне та коректне подання звітності.
Електронний кабінет значно спрощує процес складання та подання звітності, зменшуючи ймовірність помилок, пов’язаних з ручним заповненням. Автоматичні перевірки складених документів допомагають платникам завчасно виявити логічні помилки;
- контроль за станом рахунків.
Завдяки Електронному кабінету, мобільному застосунку «Моя податкова» (для ФОП) та сервісу «InfoTAX» платники можуть у будь-який час перевірити стан своїх розрахунків з бюджетом, що дозволяє оперативно реагувати та уникати штрафів за несплату податкових платежів;
- доступ до актуальної податкової інформації.
Завдяки загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсу (ЗІР) та іншим інформативним ресурсам ДПС платники мають доступ до актуальних роз’яснень податкового законодавства, що допомагає їм правильно розуміти норми законів та уникати помилок у господарської діяльності;
- комунікацію та зворотній зв’язок.
Електронний кабінет та інші сервіси є платформою для офіційної комунікації між ДПС та платниками.
Електронні сервіси ДПС є фундаментальним елементом сучасної податкової системи, що забезпечує прозорість, ефективність та сприяє зниженню комплаєнс-ризиків для усіх учасників податкових відносин.
Також, обговорювались питання безбар’єрності, наголошено на важливості створення рівних умов доступу до податкових послуг для всіх громадян, зокрема – для захисників і захисниць України, а також основні аспекти Національної стратегії доходів до 2030 року.
Крім того, присутніх поінформували про право громадян на податкову знижку. Зупинились на категоріях громадян, у яких виникає таке право.
Контакти “гарячих ліній” ГУ ДПС у Львівській області: https://lv.tax.gov.ua/kontakti//
Комунікаційна платформа: lv.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук https://www.facebook.com/tax.lviv
Суб’єктам господарювання