За участі завідувача Сколівського сектору обслуговування платників Стрийської ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області Галини Чобич відбулася онлайн-зустріч з платниками Сколівщини.
Фахівчиня ознайомила учасників з Національною стратегією доходів до 2030 року та перевагами використання системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризики) у Державній податковій службі України.
Учасників діалогу поінформували про відкриття Офісів податкових консультантів (Офіс) у 20-ти регіонах, у тому числі у Львівській області та м. Київ. Це новий формат комунікацій ДПС з платниками податків. Головне завдання Офісів – оперативне і безоплатне надання консультацій з податкових питань.
Крок до уваги, поваги і довіри – Офіс податкових консультантів (Офіс).
Офіс розпочав свою роботу з вересня 2025 року.
Це спеціалізований центр для надання кваліфікованих безоплатних усних консультацій платникам з питань застосування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на органи податкової служби.
Спектр питань, з якими може звернутись платник, досить широкий:
- оподаткування фізичних осіб – платників податків та фізичних осіб – підприємців;
- оподаткування юридичних осіб;
- електронні сервіси та звітність;
- податкові спори;
- податковий аудит, фактичні перевірки та законодавство щодо реєстраторів розрахункових операцій та програмних РРО;
- контроль за обігом підакцизних товарів;
- зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування;
- погашення податкового боргу та заборгованості з єдиного внеску;
- надання кваліфікованих електронних довірчих послуг;
- трансфертне ціноутворення.
Офіс податкових консультантів працює за адресою: м. Львів, вулиця Стрийська, буд. 35.
Отримати консультацію можна за режимом роботи податкової служби області.
Для безпеки платників та співробітників податкової під час сигналу повітряної тривоги надання консультацій припиняється.
Усні консультації надаються при особистому зверненні платника податків.
Під час заходу платникам також повідомили про змогу повернути частину коштів у вигляді податкової знижки за витратами, що понесли у 2024 році.
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Податківиця повідомила про основні поняття та завдання безбар’єрності – один із напрямів Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року.
Безбар’єрність у податковій – це створення рівних можливостей для усіх громадян і суб'єктів господарювання при отриманні податкових послуг, незалежно від їхнього віку, стану здоров'я, соціального статусу чи місця проживання.
Це включає фізичну, інформаційну та цифрову доступність, повагу до гідності, а також врахування індивідуальних потреб кожного платника податків.
Онлайн-доступність.
Найпопулярніші серед платників інформаційні ресурси – вебпортал ДПС, а також субсайти територіальних органів, сайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Ввічливе та уважне обслуговування.
Відвідувачі з обмеженими можливостями обслуговуються позачергово, за участі модератора, який супроводжує їх на всіх етапах отримання послуг.
У ході зустрічі нагадали про переваги електронних сервісів ДПС України, ознайомили присутніх з інформаційними ресурсами ГУ ДПС та роботою антикорупційного сервісу ДПС «Пульс».
Сьогодні податкова служба – це, у першу чергу, сервісна служба.
Найбільш популярний серед сервісів – це Електронний кабінет.
Наразі кожен користувач цього сервісу має можливість листуватися з податковими органами в електронному вигляді шляхом подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет (Заява).
Після подання заяви на електронну пошту надсилається повідомлення про надходження усіх документів до особистого Електронного кабінету.
Для платників – це мінімум дій та максимум зручності.
На всі поставлені запитання в ході зустрічі були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.