Фахівцями управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків Головного управління ДПС у Львівській області проведено аналіз запитань з якими найчастіше зверталися платники податків Львівщини за телефонами “гарячої лінії” та надали роз’яснення на актуальні запитання.
Як уникнути помилок при заповненні таблиці даних даних платника податку на додану вартість ?
До таблиці даних обов’язково надаються пояснення щодо специфіки господарської діяльності та розкривається внутрішня сторона господарських операцій, обґрунтування необхідності використання таблиці даних платника податку на додану вартість.
Необхідно дотримуватись принципу відповідності кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізовуються) - у колонці (придбання товарів, робіт, послуг) зазначаюся товарно-матеріальні цінності, які придбаваються та в колонці «Код згідно з УКТЗЕД/ Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (постачання/надання)» зазначається код товарів, робіт, послуг, що реалізовуються (на які подається таблиця).
КВЕД повинен відповідати КВЕДам, зазначеним в реєстраційних даних підприємства, а пояснення та долучені документи відображати діяльність підприємства, на яку подається таблиця даних.
Основним критерієм, за яким приймається рішення Комісії про врахування таблиці даних платника податку є підтвердження наявності достатньої матеріально - технічної бази та людських ресурсів для ведення господарської діяльності (пояснення мають розкривати суть господарських операцій, тобто розкривати економічну вигоду, виправданість ризику і ділову мету). Результатом такої діяльності є відповідний рівень сплати платежів до бюджетів усіх рівнів.
У разі ведення підприємством декількох видів діяльності чому доцільно подати таблицю даних даних платника ПДВ окремо на кожен з них ?
Суб’єкт господарювання має право здійснювати будь-яку діяльність, якщо це не заборонено чинним законодавством. При поданні таблиці даних платника податку на додану вартість суб’єкт господарювання формує відповідний пакет документів, який підтверджуватиме задекларовану у таблиці даних діяльність та розкриває її суть. Отже, якщо підприємство займається вирощуванням с/г продукції, то до таблиці долучає статистичну звітність ф. № 4-СГ, 37-СГ, 29-СГ яка свідчить про посіви та зібраний урожай, відомості про земельні угіддя та паї, придбання насіння, добрив, палильного; тощо. Якщо цей ж платник надає в оренду власне нерухоме чи рухоме майно, до таблиці даних платника податку на додану вартість долучаються документи щодо підтвердження наявності основних засобів, договори купівлі-продажу/оренди/найму, та інші документи які розкривають суть саме цієї діяльності.
Чи будуть законодавчо визначені чіткі терміни щодо виконання рішення суду які набрали законної сили в частині реєстрації ПН /РК, без залучення органів державної виконавчої служби?
Судові рішення з питань реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування кількісних та вартісних показників до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, які набрали законної сили виконуються з дотриманням норм Податкового кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних», постанови Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 596 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість».
Слід зазначити, що реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, у випадку набрання законної сили рішення суду, покладено на ДПС України.
Які підтверджуючі документи необхідно подати для виключення з переліку ризикових платників податків?
Відповідно до п.6 Постанови Кабінету Міністрів України № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі Постанова КМУ №1165) інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
Інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.