На сьогодні нові закони про РРО відкрили можливість використовувати замість традиційних - спеціальні програми, призначені для реєстрації розрахункових операцій. Такі програми можна встановити на будь-який гаджет, у тому числі й на смартфон. Більш детально про особливості такого впровадження розповіла під час проведення сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» завідувач сектору з надання адміністративних послуг платникам податків і зборів з фізичних осіб та єдиного внеску Дрогобицької ДПІ Дрогобицького управління ГУ ДПС у Львівській області Наталія Козяк.
Для підприємств із невеликими обсягами обслуговування РРО затратне. Що зміниться для суб’єктів господарювання?
Насамперед ДПС забезпечила безкоштовне програмне рішення для суб’єктів господарювання. Програму можна встановити на будь-який гаджет, у тому числі й на смартфон. Обслуговування такого програмного продукту також є безкоштовним. Тобто безкоштовним є не тільки завантаження самої програми, а й її підтримка.
Продукція власно вирощена, що передбачають нововведення з цього питання?
Реєстратори розрахункових операцій не потрібно використовувати спрощенцям І групи (річний дохід до 300 тис. грн.), а також фізичним особам, які продають на ринку власні вживані речі або продукти власного підсобного господарства. Торгівля на ринках і побутові послуги не потребуватимуть РРО. Облік товарів є обов’язковим тільки для виключних видів діяльності. Це стосується торгівлі підакцизними товарами, складною побутовою технікою, лікарськими засобами. Для інших фізичних осіб-підприємців облік товарів буде не обов’язковим.
Як користуватися програмним РРО, коли немає інтернету?
Закон передбачає можливість та користування в режимі офлайн. У режимі офлайн проводити розрахункові операції можна не довше 36 годин.
Чи потрібно буде реєструвати програмне РРО у податковій?
Програмне РРО – це софт, який можна встановити на гаджет за тим же принципом, що і звичайні програми на смартфон. Реєструвати їх можна буде онлайн, в електронному кабінеті.
Що таке кешбек, як він діє?
Кешбек передбачає, що споживач, який здійснив покупку та отримав чек, має можливість перевірити його. Якщо він не фіскалізований – подати скаргу та повернути 100% вартості придбаних товарів (після запуску кешбеку). Законодавча норма почне діяти з 1 жовтня 2020 року.
На практиці це буде виглядати так:
– купуєте товар чи отримуєте послугу на суму, яка перевищує 850 грн., перевіряєте чек на сайті;
– коли інформація про чек відсутня, подаєте скаргу через електронний кабінет;
– якщо чек не був фіскалізований, ДПС проводить перевірку. Якщо виявлено порушення, то продавець сплачує штраф, із суми якого покупцю виплачують кешбек – 100% вартості товару
Що треба буде зазначати у скарзі?
У скарзі необхідно зазначити:
– ПІБ, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта, номер засобу зв’язку;
– дата придбання товарів (робіт, послуг);
– найменування та вартість придбаних покупцем товарів (робіт, послуг), найменування та/або податковий номер продавця, адреса господарської одиниці продавця або адреса місця придбання товарів;
– при придбанні товарів через інтернет зазначається сайт;
– перелік документів, отриманих покупцем (споживачем) від продавця товарів (робіт, послуг) разом із придбаним товаром (роботою, послугою);
– інформація про розрахунковий документ;
– номер банківського рахунку покупця (споживача), на який може бути перерахована компенсація.
До скарги обов’язково додаються електронні копії документів або копії документів, отримані шляхом сканування отриманих покупцем від продавця товарів (робіт, послуг) разом із придбаним товаром (роботою, послугою), про які йдеться у скарзі.