Закон України від 16 січня 2020 року № 466-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» із змінами (далі – Закон № 466), що за своїм змістом можна розглядати як малу податкову реформу, передбачає нові переваги та можливості для платників податків, які спілкуються з фахівцями податкової служби через Електронний кабінет.
Зміни в законодавстві, передбачені законом №466, підвищують ефективність електронного документообігу, що є додатковим стимулом для платників податків спілкуватися з податківцями безконтактно – отримувати документи від податкової служби можна через Електронний кабінет.
Щоб скористатися цією перевагою платник податків повинен подати заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет. Такий платник повинен подавати звітність в електронній формі та/або бути ідентифікованим онлайн в Електронному кабінеті.
Тобто, за бажанням платника він зможе отримувати не паперові, а електронні податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги, інші документи з питань адміністрування податків, наприклад матеріали звірки, перевірки тощо. Це створює більш сприятливі умови для діяльності бізнесу, що орієнтується на сучасні технологічні рішення у спілкуванні з контролюючими органами.
Платники повинні врахувати, що документ, надісланий в Електронному кабінеті, вважається врученим платнику, якщо він є доступним.
Довідково: норма щодо листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі передбачена п. 42.4 Податкового кодексу України. Ця новація податкового законодавства введена Законом України від 16 січня 2020 року № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві».