Електронне звітування – це найбільш зручний та сучасний формат спілкування з контролюючими органами. До того ж сучасні інформаційні технології дозволяють кожному звітувати перед податковою службою в електронному вигляді, – нагадують в Трускавецькій ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області. З метою запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) в Трускавецькій ДПІ рекомендують усім платникам надсилати звіти в електронному вигляді.
Більш детально про безкоштовний сервіс Державної податкової служби «Електронний кабінет» розповіла під час проведення сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» заступник начальника Трускавецької ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області Світлана Пещук.
Яким чином платник податків може надіслати через Електронний кабінет заяву про повернення помилково/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені.
Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Податкового кодексу України та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, через «Електронний кабінет». Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет). Режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема «Заяви про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi» і подання її до контролюючих органів. У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично.
Чи має можливість фізична особа-підприємець переглянути сплату податків та зборів в Електронному кабінеті та дізнатися про банківські реквізити для сплати податків, зборів, єдиного внску та інших платежів до бюджету.
Платник податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» приватної частини Електронного кабінету має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату. Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти. Водночас платники податків в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету мають доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату.
Як користуватись електронним сервісом «Отримання відомостей з ДРФО – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків».
Фізична особа–платник податків може отримати інформацію у разі подання заяви через «Електронний кабінет», за допомогою меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету, інформація направляється на електронну адресу фізичної особи – платника податків.
Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.
Відповідь на Запит в електронному вигляді містить інформацію, зокрема, про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до податкових розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів.
Який податковий (звітний) період необхідно обрати при створенні в Електронному кабінеті уточнюючої податкової декларації.
Користувачем при створенні електронного документа звітності в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету для податкової декларації з типом «уточнююча» обирається податковий (звітний) період, показники якого уточнюються, а саме рік та в залежності від форми податкової декларації необхідний місяць або квартал або півріччя або тип періоду 9 місяців (три квартали) або рік. При цьому, під час визначення параметрів створення електронного документа звітності для уточнюючої декларації обирається стан документа «уточнюючий документ». Дата формування (відправлення) запиту заповнюється в автоматичному режимі та повинна відповідати даті фактичного відправлення запиту.
Як користуватись сервісом «Реєстр платників ЄП», розміщеним у приватній частині Електронного кабінету.
У відкритій та приватній частинах Електронного кабiнету, платники податків мають доступ, зокрема до сервісу «Реєстр платників єдиного податку». Робота у приватній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису , що сертифікований у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Для перевірки даних, зокрема, про дату (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платником податків або дату виключення з реєстру платників єдиного податку достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням/ПІБ платника податків.