Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Новації в законодавстві щодо ведення обліку ФОП та функціонування електронного кабінету - на «гарячій лінії» у Яворівській ДПІ

опубліковано 11 листопада 2020 о 14:20

У Яворівській ДПІ ГУ ДПС у Львівській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань новацій в законодавстві, у зв’язку з набранням чинності  Закону України  від 14 липня 2020 року №786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців».

На актуальні питання платників відповідав начальник Яворівської ДПІ Петро Шот.

Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли під час сеансу зв’язку «гаряча лінія»:

З якого періоду і кому дозволяється не вести Книги обліку?  

Відповідно до Закону України  від 14 липня 2020 року №786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців» з 1 січня 2021 року передбачено скасування обов’язкової Книги обліку доходів для фізичних осіб - підприємців. Так, фізичним особам-підприємцям І-ІІІ груп на спрощеній системі оподаткування можна буде вести облік доходів у будь-якій зручній формі - паперовій чи електронній із зазначенням суми доходів за місяць. Фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування зможуть вести облік також у паперовому або електронному вигляді, але за типовою формою, визначеною Міністерством фінансів.

Чи потрібно зберігати Книгу обліку платнику єдиного податку після 1 січня 2021 року за попередні роки?

Згідно п.7 Порядку ведення книги обліку доходів для платників єдиного податку першої, другої та третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства Фінансів України від 19.06.2015 №579,  Книга обліку зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис. Вимоги щодо зняття з реєстрації книг в Порядку не встановлено. Тобто, з 1 січня 2021 року через перехід на ведення обліку доходу у довільній формі, фізичні особи-підприємці можуть не вести Книгу, але мають її зберігати ще 3 роки.

 

Які зміни відбулися у функціонуванні Електронного кабінету платника податків?

Законом удосконалюється робота Електронного кабінету платника податків.

Зокрема: покращено електронну взаємодію платників податків з податковими органами. Копії податкових повідомлень-рішень та інші документи, які податковий орган надсилає платнику, будуть відображатися в Електронному кабінеті;

  • визначено, що контролюючий орган буде вести листування з платниками податків в електронній формі, якщо вони подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет;
  • скасовано вимогу про подання заяви платником податків на приєднання до договору про визнання електронних документів;
  • запроваджується автоматична реєстрація в Електронному кабінеті отриманих документів від платника податків;
  • передбачено, що в Електронному кабінеті мають міститися дані щодо суми та дати узгодження грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом;
  • спрощується механізм доведення платником податків відсутності його вини через технічний збій у роботі електронного кабінету, зокрема, скасовується необхідність підтвердження технічним адміністратором та/або методологом факту технічного збою, методологічних або технічних помилок.

У ході спілкування всім платникам, які зателефонували, вкотре нагадали  про переваги використання сервісу ДПС - «Електронний кабінет платника» (cabinet.tax.gov.ua).