Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Радехівській ДПІ ГУ ДПС у Львівській області

опубліковано 25 січня 2021 о 14:31

В Радехівській ДПІ ГУ ДПС у Львівській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Новації податкового законодавства, запроваджені Законом України № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466)».

На питання платників відповідала начальник Радехівської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області Руслана Мулявка.

Як подати заяву на реєстрацію платником ПДВ?

Законом № 466 внесено зміни до процедур реєстрації, перереєстрації та анулювання реєстрації платників ПДВ. Відтепер, реєстраційна заява платника ПДВ подається до контролюючого органу виключно засобами електронного зв’язку в електронній формі. Значним спрощенням для суб’єктів господарювання, які включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, стала відміна обов’язку подання відповідної заяви у разі зміни місцезнаходження та/або найменування при перереєстрації платника ПДВ. При цьому, ця норма не застосовується у разі перетворення юридичної особи. Так, якщо платник податків, утворений шляхом перетворення, не подасть у встановлений термін заяву для перереєстрації, тоді реєстрацію такого платника ПДВ буде анульовано контролюючим органом.

Також слід зазначити, що Законом № 466 внесено зміни до ст. 202 Податкового кодексу України, відповідно до яких для платників ПДВ запроваджується єдиний звітний (податковий) період – календарний місяць.

Чи змінилися можливості Електронного кабінету у зв’язку з набранням чинності Законом № 466?

Законом № 466 внесено зміни, якими вдосконалюється функціонування Електронного кабінету, а саме:

- розширено перелік документів, які можуть бути отримані платником податків за допомогою Електронного кабінету (повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації, деякі документи за результатами перевірок, індивідуальні податкові консультації тощо);

- уточнено порядок доставки документа в електронній формі до платника через Електронний кабінет;

- надано платникам можливість подавати в електронному вигляді повідомлення (з документальним підтвердженням фактів) для виправлення неточної, неповної або застарілої інформації про себе, доступ до якої надається йому через Електронний кабінет;

- врегульовано організаційні процеси, пов’язані з формуванням та прийманням звітності, поданої засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Які переваги подання звітності в електронному вигляді

Податковим кодексом України передбачено поданння звітності в електронному вигляді  і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору про визнання електронних документів.

Перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податкової звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.

У зв’язку із запровадженням карантину, яким чином можна оперативно отримати інформацію щодо застосування деяких норм податкового законодавства?

В умовах карантинного режиму, необхідно дотримуватись основних правил поведінки для запобігання поширенню коронавірусу, зокрема обмежити відвідування місць великого скупчення людей.

Щодо оперативного отримання інформації стосовно податкового законодавства, то у Вас є можливість не виходячи з дому, за допомогою мережі Інтернет отримати таку інформацію, відвідавши субсайт «Територіальні органи ДПС у Львівській області» офіційного вебпорталу ДПС України. На головній сторінці зазначеного субсайту у розділі «Новини» щоденно розміщується інформація з актуальних питань застосування норм податкового законодавства, останні податкові новації тощо. Матеріали з найбільш актуальних тем розміщуються також на сторінці «ДПС у Львівській області» у мережі Facebook.

Крім того, інформацію щодо застосування окремих норм податкового законодавства можна отримати скориставшись електронним сервісом ДПС «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» (ЗІР) Інформаційно-довідкового департаменту ДПС. Нещодавно розділ ЗІР «Останні зміни у законодавстві» доповнено новою функцією, яка дозволяє платникам після реєстрації, отримувати інформацію про останні зміни в законодавстві засобами електронної пошти.

Які послуги платники можуть отримати дистанційно на період карантину?

Одним із найбільш функціональних електронних сервісів ДПС є Електронний кабінет, важливість використання якого особливо зросла на період карантину, так як забезпечує дистанційні комунікації.

Окрім подання звітності в електронному вигляді, засобами Електронного кабінету надано можливість подати заяви для отримання адміністративних послуг, зокрема:

- картки платника податків; відмітки у паспорті громадянина України про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;

- реєстрації реєстратора розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій, розрахункових книжок;

- включення неприбуткового підприємства (установи, організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій, внесення змін до цього Реєстру, витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.      

Як отримати податкову інформацію, не відвідуючи контролюючий орган?

З метою запобігання поширення коронавірусу запроваджені карантинні заходи. Радимо Вам користуватись дистанційними формами комунікацій і максимально — електронними сервісами ДПС, які розміщені на головній сторінці офіційного вебпорталу ДПС України, а саме:

- електронний кабінет https://cabinet.tax.gov.ua/;

- електронна звітність https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/.

Контактна інформація Головного управління ДПС у Львівській області розміщена на головній сторінці субсайту у розділі «Контакти».