У Бориславській ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо переваг використання платниками податків електронних сервісів ДПС, зокрема подання звітності в електронному вигляді.
На запитання додзвонювачів відповідав начальник Бориславської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області Павло Хохун.
Наводимо найбільш актуальні запитання та відповіді на них.
Назвіть переваги подання звітності в електронному вигляді
Податковим кодексом України передбачено поданння звітності в електронному вигляді і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору про визнання електронних документів.
Перевагами подання платниками податків звітності в електронному вигляді є економія часу на її подання, постійна актуалізація (оновлення) програмного забезпечення відповідно до останніх змін у податковому законодавстві, захищення від несанкціонованих переглядів та втручань, арифметичний контроль за показниками податкової звітності, автоматичне створення архіву електронних копій звітів, квитанцій та інших документів.
Які дії керівника малого підприємства, якщо він втратив (пошкодив) особистий ключ або забув пароль до нього?
Якщо користувач втратив (пошкодив) особистий ключ кваліфікованого електронного підпису або забув пароль до нього, то він повинен звернутись до відокремленого пункту реєстрації користувачів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС, в якому отримував електронну довірчу послугу, подавши при цьому заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката та новий комплект реєстраційних документів (для отримання нових кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа).
Які електронні сервіси ДПС допомагають в дистанційному спілкуванні з податковою службою?
В дистанційному спілкуванні з органами ДПС допомагають електронні сервіси ДПС:
- «Електронний кабінет» - інформаційно-телекомунікаційна система;
- «Єдине вікно подання електронної звітності» - спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення/.
До якого контролюючого органу повинна подавати податкову декларацію платника єдиного податку та сплачувати єдиний податок юридична особа – платник єдиного податку третьої групи у разі зміни податкової адреси, пов’язаної зі зміною адміністративного району?
У разі зміни податкової адреси, пов’язаної зі зміною адміністративного району юридичною особою-платником єдиного податку третьої групи, подання податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи) та сплата єдиного податку здійснюються за попереднім місцем податкової адреси (неосновним місцем обліку) до закінчення поточного бюджетного року, а починаючи з 01 січня наступного року – за новою податковою адресою (основним місцем обліку).
Як в Електронному кабінеті створюється податкова декларація платника єдиного податку – ФОП?
Створення, редагування, підписання та надсилання податкової звітності здійснюється в режимі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету.
При формуванні податкової декларації користувач самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми» та обирає необхідну форму податкової декларації за звітний період, щодо якого здійснюється звітування. В наступному вікні обирає «стан документа» та відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район».
Покрокову допомогу щодо створення електронних документів розміщено в відкритій частині Електронного кабінету у розділі «Допомога».