Сьогодні у платника податків є вибір – подавати звіт в електронному вигляді в режимі онлайн, або за старим методом – віднести його самостійно в контролюючий орган. Проте зараз, в умовах карантину, платники податків позбавлені можливості звітувати нарочно.
З цього приводу, начальник Стрийської ДПІ ГУ ДПС у Львівській області Тарас Левицький надав вичерпні відповіді платникам, телефоном, у ході сеансу «гарячої лінії». Пропонуємо Вашій увазі деякі з питань:
Які переваги електронної звітності перед традиційним методом подання звітів?
Насамперед це економія часу, вибір зручного моменту для подання звітності, наявність додаткових пріоритетів для усунення неточностей, наявність додаткових можливостей програми (підказок, нагадувань, консультацій, автозаповнення звітності), постійні оновлення, оперативний контроль стану та якості звітування, автоматичне формування електронного архіву.
Що необхідно платнику для подання звітності в електронній формі?
Все досить просто: необхідно отримати електронні сертифікати в будь-якому з Акредитованих Центрів сертифікації ключів. Нагадаю, що податковий орган надає дану послугу безкоштовно. Увійшовши на сайт АЦСК ІДД ДПС, платник податків отримає повну інформацію про те, що потрібно та як їх отримати.
Необхідно отримати сертифікати на підпис посадової особи, яка підписує, і якщо є печатка, то і сертифікат на друк.
Наприклад, якщо фізична особа-підприємець має печатку, йому необхідно отримати два сертифікати, а скажу із практики, що більшість підприємців не використовують її.
Після отримання електронного ключа, які подальші дії ?
Надалі треба вибрати програмне забезпечення, яке будемо використовувати для подання електронної звітності.
Так, знадобиться спеціальна програма, яка дозволить підписувати електронними сертифікатами звітність або іншу документацію і відправляти до контролюючих органів.
Яку програму для подання звітності обрати?
З даного питання можу зазначити, що є безліч платних. Проте Державна податкова служба надає безкоштовне програмне забезпечення:
«Електронний кабінет»;
«Єдине вікно подання електронної звітності».
Що ж краще для платника?
Я б порадив зупинитися на «Електронному кабінеті». Адже він удосконалюється, поновлюється новими можливостями дуже часто. Електронний кабінет – це персональне автоматизоване робоче місце платника, працювати в якому він може без використання спеціального встановленого клієнтського додатка. Даний сервіс дає можливість не лише подати звітність та різноманітну документацію, а ще й сплатити податки.
Електронним кабінетом можуть скористатися громадяни?
Так, для фізичних осіб в Електронному кабінеті об’єднано сервіси для громадян в окремий Е-кабінет, який надає такі можливості:
- доступ до реєстраційних даних та даних про об’єкти оподаткування (рухоме та нерухоме майно, відомості про які надходять до ДПС з відповідних реєстрів інших державних органів);
- доступ до сформованих податкових повідомлень – рішень щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку та плати за землю;
- подання декларації про майновий стан і доходи;
- отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Крім того, через режим «Стан розрахунків з бюджетом» фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі, обравши на вибір одну з платіжних систем.
Детальну інформацію щодо надання адміністративних послуг можна отримати за телефоном (03245)5-90-61 або (099)-792-85-53