Львівська ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області інформує.
Нещодавно у приміщенні Львівської ДПІ за участі заступника начальника відділу ведення державного реєстру фізичних осіб - платників податків Світлани Гілети відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». Пропонуємо до уваги найактуальніші із запитань та відповіді на них.
Як суб’єкту господарювання зареєструвати ПРРО?
Реєстрація програмного РРО здійснюється на підставі заяви про реєстрацію ПРРО за формою № 1-ПРРО. Така заява подається в електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет або засобами телекомунікацій.
Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій, має перебувати на обліку в податковій службі. Також на обліку має перебувати господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган шляхом подання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП.
Якщо є наймана особа-касир, то суб’єкт господарювання повідомляє про сертифікати електронних підписів або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО.
Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій та завантаження програмного забезпечення такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.
Протягом якого часу можна використовувати програмний РРО, якщо немає інтернету?
Законодавець дозволив на період дії воєнного стану проводити розрахункові операції на ПРРО в режимі офлайн понад строки, що визначені у статті 5 Закону про РРО. У разі тимчасової відсутності мережі «інтернет» платники податків можуть використовувати фіскальні номери з діапазону, сформованого сервером ДПС.
Які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи, має подати платник податку до контролюючого органу щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки щодо суми коштів, сплачених на будівництво (придбання) доступного житла?
Для того щоб скористатися правом на отримання податкової знижки, платник податку – резидент подає до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Разом з тим, документами, пов’язаними з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обчисленням і сплатою податку, можуть бути:
договір про обслуговування коштів для будівництва (придбання) доступного житла, укладеного між громадянином та регіональним управлінням Державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву»;
первинні документи (квитанція, фіскальний або товарний чек, прибутковий касовий ордер та інші), що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача).
Копії зазначених документів(крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого Податковим кодексом України.
Під час проведення заходу податківкавідповідала на численні запитання платників податків щодо обов’язковості використання РРО/ПРРО всіма фізичними особами-підприємцями на загальній системі оподаткування та платниками єдиного податку ІІ-ІV груп.
Також, Світлана Гілета поінформувала платників податків щодо підстав для подання податкової декларації про майновий стан і доходи, граничних строків сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2022 рік, а також ознайомила з переліком витрат, дозволених для включення до податкової знижки. Водночас зазначила, що скористатися правом на податкову знижку та подати декларацію та копії первинних документів, фізичні особи мають право до 31 грудня 2023 року.