Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Ви запитували під час «гарячої лінії»

опубліковано 20 листопада 2023 о 09:39

В рамках проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії з питань «Застосування РРО, нововведення Закону №3219» фахівцями Сколівської ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області було проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». 

Платники цікавилися такими питаннями:

- Як здійснити перереєстрацію ПРРО, у тому числі в разі зміни найменування або адреси господарської одиниці, де  використовується такий ПРРО ? 

Для перереєстрації ПРРО подається заява про реєстрацію ПРРО за формою 1-ПРРО з позначкою «Перереєстрація». Заява про проведення перереєстрації або внесення змін у дані про ПРРО подається суб’єктом господарювання за умови направлення останнього фіскального звітного чека та закриття останньої зміни. 

- Чи потрібно скасовувати апаратний РРО та реєструвати програмний? 

Організація самостійно обирає вид РРО (програмний та/або апаратний). Якщо приймається рішення використовувати лише програмний РРО замість апаратного, реєстрацію апаратного РРО потрібно скасувати. 

- Я зареєструвати касира для ПРРО?  

Реєстрація касира здійснюється шляхом подання повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа. Повідомлення можна подати, використовуючи програмне забезпечення Електронного кабінету, або будь-яке інше програмне забезпечення, наявне у платника податків (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО) (форма J/F 1391801).

- Як можна отримати е-чек через ПРРО ? 

Отримати е-чек через ПРРО можливо трьома способами: 

· в електронній формі, на email або в месенджер; 

· та /або в паперовій формі; 

· відображенням QR-коду на дисплеї гаджету, де встановлений ПРРО, даний код дозволяє зчитати е-чек. 

- Який порядок та термін реєстрації ПРРО? 

Для реєстрації ПРРО складається заява про реєстрацію ПРРО за формою 1-ПРРО. Реєстраційна заява за ф.1-ПРРО  в електронній формі з дотриманням вимог електронного документообігу та використання електронних документів подається за основним місцем обліку до фіскального сервера засобами Електронного кабінету. У реєстраційній заяві зазначається  локальний номер ПРРО. Фіскальним сервером здійснюється автоматизована обробка реєстраційної заяви за ф.1-ПРРО, за результатами якої ПРРО реєструється або формується відмова в реєстрації ПРРО. Про  результати обробки заяви платнику податку надається або направляється інформація засобами Електронного кабінету: у день отримання реєстраційної заяви за ф.1-ПРРО. 

- Що робити у разі технічного збою в роботі сервера Державної податкової служби ? 

У разі отримання повідомлення про відсутній зв'язок з сервером ДПС, суб’єкт господарювання повинен: 

· чекати на відновлення зв’язку у разі, якщо програмний РРО може працювати лише в режимі онлайн ; 

· продовжити роботу на ПРРО, якщо такий ПРРО може працювати в режимі офлайн (розділ 5 Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547») та при його реєстрації поставлено відповідну позначку. 

- Як пов’язуються між собою ПРРО, господарські одиниці та касири? 

ПРРО реєструється на окрему господарську одиницю, реквізити якої зазначаються у розрахунковому документі (чеку). 
Касир, що здійснює розрахункові операції засобами такого ПРРО, має засвідчувати відкриття зміни, проведення розрахункової операції шляхом  накладання на повідомлення про відкриття зміни, розрахунковий  документ свого електронного підпису. 

- Хто з суб’єктів  господарювання має право здійснювати введення в експлуатацію, технічне обслуговування та ремонт РРО? 

Відповідно до пункту 1 розділу ІІ Порядку опломбування реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, із змінами та доповненнями введення реєстраторів розрахункових операцій та зовнішніх модемів в експлуатацію, їх технічне обслуговування та ремонт здійснюються центрами сервісного обслуговування (ЦСО) виключно на підставі договорів про технічне обслуговування та ремонт РРО, укладених із суб’єктами господарювання. 

На всі поставлені питання у ході «Гарячої лінії» були надані кваліфіковані роз’яснення в межах чинного законодавства України.