Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Платники податків запитували щодо особливостей реєстрації та застосування РРО/ПРРО

опубліковано 28 грудня 2023 о 08:15

Днями у Сколівській ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області відбувся сеанс телефонного зв’язку з платниками податків з питань реєстрації та застосування РРО/ПРРО. На запитання платників податків відповідав начальник Сколівської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Львівській області Роман САС. 

 Як зареєструвати касира для програмного РРО? 

 Суб’єкт господарювання може проводити розрахункові операції на ПРРО самостійно або визначати уповноважених осіб (касирів). 

Особа може здійснювати розрахункові операції на ПРРО з використанням електронного підпису такої особи/електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО, після внесення даних про сертифікати до Реєстру програмних РРО за умови дійсності відповідного сертифіката відкритого ключа. 

Розрахункові операції на ПРРО можуть проводити лише ті особи, сертифікати електронних підписів та/або печаток яких внесені до Реєстру щодо такого ПРРО. 

Дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до Реєстру програмних РРО на підставі поданих суб’єктами господарювання в електронній формі повідомлень про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою 5-ПРРО. 

Повідомлення можна подати, використовуючи програмне забезпечення Електронного кабінету, або будь-яке інше програмне забезпечення, наявне у суб’єкта господарювання.   

 Чи може один суб’єкт господарювання реєструвати та застосовувати ПРРО поряд із класичним РРО? 

Законодавчо не встановлено заборон та обмежень щодо застосування ПРРО поряд із класичним РРО. 

При реєстрації книги приходить помилка 139 – «Документ не прийнято до розгляду. Дані про об’єкт оподаткування за вказаним найменуванням відсутні у Реєстрі об’єктів оподаткування». 

У даному випадку для «оновлення» об’єкта оподаткування необхідно подати 20-ОПП зі змінами, і в 2 колонці «Код ознаки надання інформації» вказати «3 – зміни». А всі інші  залишити без змін. Ця помилка виникла у зв’язку з тим, що 20-ОПП надавалась до 2016 року (відбулись зміни в кодах ДПІ), а дані об’єкта оподаткування не змінились з того часу. 

 Як можна дізнатися, що мій РРО пройшов реєстрацію в податковому органі? 

Порядок реєстрації наступний: після отриманої заяви на реєстрацію РРО, територіальний орган ДПС направляє до центру сервісного обслуговування довідку за формою № 2-РРО про резервування фіскального номера (ця довідка дійсна три дні). Ви її можете отримати в паперовому або електронному вигляді. Копія реєстраційного посвідчення прийде на вашу електронну адресу, якщо зробили про це позначку в заяві. 

Центр сервісного обслуговування своєю чергою з дня отримання інформації протягом трьох днів вводить РРО в експлуатацію та направляє до контрольного органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО.  

Після отримання документів в податковій проведуть реєстрацію РРО, внесуть дані в інформаційну систему ДФС і вам нададуть свідоцтво про реєстрацію РРО за формою № 3-РРО. Його також можна отримати на електронну пошту, якщо поставите відповідну позначку в заяві на реєстрацію. Дані про фіскальний номер касового апарату або фіскального реєстратора, ПІБ підприємця і дата реєстрації РРО публікуються на сайті ДПС. 

Після отримання свідоцтва про реєстрацію співробітник ЦСО встановлює апарат і підключає його до мережі Інтернет й налаштовує його на друк фіскальних чеків та звітів.