Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Особливості застосування платниками єдиного податку РРО/ПРРО на «гарячій лінії» в Мостиській ДПІ

опубліковано 16 квітня 2024 о 09:23

Днями в Мостиській ДПІ Головному управлінні ДПС у Львівській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку. На питання  додзвонювачів відповідав начальник інспекції Василь Дутко.

Під час телефонної розмови платники, зокрема, запитували як відображається у розрахункових документах РРО/ПРРО інформація щодо оплати товарів частинами. Посадовець роз’яснив, що у разі продажу товарів на умовах внесення оплати частинами, приймання кожної частини оплати має бути здійснено із дотримання вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), супроводжуватись видачею розрахункових документів встановленої форми, змісту.

У разі продажу товару з отриманням попередньої оплати «авансу», у тому числі відповідно до договору у письмовій формі, у першому чеку замість назви має бути зазначено, що це «аванс за ххх», де «ххх» – це назва або артикул товару та вказана саме та сума, яка була отримана від покупця.

Також може бути зазначений будь-який інший ідентифікатор, який забезпечить ідентифікацію товару, що продається і за який отримано «аванс», кількість чеків на приймання авансів не обмежена, правила їх формування єдині. 

Другий чек  у межах якого відбувається остаточний розрахунок і вручення товару покупцю (в тому числі який не передбачає остаточної оплати, у зв’язку із повним погашенням вартості товарів авансами) має містити повну номенклатуру, де зазначена назва товару (послуги), що реалізується, його повна ціна, кількість, відображений раніше отриманий аванс (аванси), на який буде зменшуватись вартість такого товару, та безпосередньо сума до сплати після врахування суми авансу (авансів), які були попередньо внесені покупцем.

Під час спілкування платники також цікавилися, що робити у разі технічного збою сервера ДПС. Відповідаючи на питання начальник ДПІ роз’яснив, що у разі отримання повідомлення про відсутній зв'язок з сервером ДПС, суб’єкт господарювання повинен  чекати на відновлення зв’язку у разі, якщо програмний РРО може працювати лише в режимі онлайн;  продовжити роботу на ПРРО, якщо такий ПРРО може працювати в режимі офлайн (розділ 5 Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну від 23.06.2020 №317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року №547») та при його реєстрації поставлено відповідну позначку. 

Також платники запитували   чи можливо в ПРРО редагувати ціни. Василь Дутко проінформував, що  редагування у програмному реєстраторі розрахункових операцій цін товарів здійснюється шляхом редагування номенклатури товарів.  Користувачу необхідно перейти у меню «Довідники», обрати необхідний товар для редагування, натиснути на обраний товар лівою кнопкою миші або навпроти обраного товару натиснути на іконку для редагування у режимі налаштування та внести необхідні зміни.

На всі питання платників надано роз’яснення в межах чинного податкового законодавства.