Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Миколаївський сектор обслуговування платників Стрийської ДПІ: листування з податковими органами через Електронний кабінет

опубліковано 15 липня 2025 о 00:00

Під час проведення зустрічі з платниками податків фахівці Миколаївського сектору обслуговування платників Стрийської ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області проінформували про порядок та переваги листування з податковими органами через Електронний кабінет.  

Порядок листування платників податків та контролюючих органів врегульовано статтею 42 ПКУ. Відповідно пункту 42.4 статті 42 ПКУ платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».  

Зокрема, за допомогою меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету платники податків мають можливість надсилати листи (запити, звернення тощо) до відповідного контролюючого органу у форматі pdf. Робота у приватній частині приватного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису. На такі листи платники податків отримають офіційну відповідь у терміни, встановлені законодавством. 

Переваги здійснення листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі:

Отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет; 
Митєєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет); 
Забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції; 
Зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів; 
Постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті. 

Порядок подання Заяви:

Увійти до приватної частини Електронного кабінету. 
У меню «Налаштування» обрати вкладку «Бажання листування з КО»; 
Натиснути «Бажаю отримувати документи» та вказати електронну пошту, на яку бажаєте отримувати інформацію про документи, що надійшли в Електронний кабінет; 
Підписати КЕП та надіслати. 

Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який спрощує процес отримання податкових послуг платниками податків, мінімізує безпосередній контакт з органами ДПС та унеможливлює виникнення корупційних ризиків при  наданні послуг. 

Можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із контролюючими органами. 

Крім того, ДПС України реалізовано можливість направлення листів та звернень до контролюючих органів також і через мобільний застосунок «Моя податкова». Для цього у  розділі «Послуги» необхідно натиснути опцію «Надіслати лист до ДПС», обрати контролюючий орган, зазначити тип, тематику та короткий зміст листа, прикріпити лист в електронному вигляді розміром до 5 Мб (файл або фото), підписати та надіслати.  

Скориставшись такою послугою, як листування з контролюючими органами через Електронний кабінет, платники податків отримують економію свого робочого часу, а також власних коштів на придбання поштових конвертів. Крім того, листи, надіслані до податкового органу в електронному вигляді, не потребують дублювання на паперових носіях. 

Під час зустрічі Микола Ференц нагадав присутнім, що громадяни, які бажають скористатися правом на податкову знижку, мають подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2025 року. 

Крім того, платників ознайомлено з основними положеннями та стратегічними цілями Національної стратегії доходів, яка затверджена Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року №1218-р.