Нещодавно начальник Самбірської ДПІ Михайло Білий провів круглий стіл з платниками податків, під час якого акцентував увагу безбар’єрності у контексті податкової служби – це загальний підхід, спрямований на створення умов, за яких усі групи населення (незалежно від фізичних, сенсорних, інтелектуальних, соціальних, вікових чи інших особливостей) мають безперешкодний, рівний доступ до послугтаінформації.
Михайло Білий повідомив, що це ключовий елемент інклюзивного суспільства та державної політики, що забезпечує реалізацію прав і потенціалу кожного громадянина.
У податковій службі робота з безбар’єрності охоплює кілька ключових напрямів, які відповідають потребам різних груп платників податків та громадян:
1. Фізична безбар'єрність
Цей напрям стосується забезпечення доступності приміщень податкової служби, що мають відвідувати громадяни.
2. Інформаційна безбар'єрність
Створення умов для того, щоб інформація була зрозумілою та доступною для всіх.
3. Цифрова безбар'єрність
Забезпечення рівного доступу до електронних послуг та онлайн-сервісів податкової служби.
4. Суспільна (ментальна) безбар'єрність
Створення атмосфери поваги, розуміння та відсутності стереотипів у спілкуванні між працівниками податкової та громадянами.
Отже, безбар'єрність у податковій службі – це впровадження рівних можливостей та принципів інклюзії, що забезпечує всім платникам податків, особливо вразливим групам, зручний, прозорий та гідний доступ до всіх адміністративних та консультаційних послуг. Це шлях до більшої довіри та ефективності взаємодії між державою та суспільством.