Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Запитували-відповідаємо

опубліковано 03 березня 2020 о 16:49

19 лютого 2020 року відбувся сеанс телефонного зв’язку „гаряча лінія” з питань надання адміністративних послуг платникам податків.

На запитання відповідала начальник управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Львівській області Тетяна Ризванюк.

За яких умов здійснюється зняття з обліку платника податку за неосновним місцем обліку?

Зняття з обліку платника податків за неосновним місцем обліку здійснюється у разі відсутності у останнього об’єктів оподаткування або об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, у зв’язку з якими такий платник податків був взятий на облік за неосновним місцем обліку за умови:

- надходження (наявності) відповідних підтвердних документів;

- або у зв’язку із закінченням бюджетного періоду за умови сплати податків, зборів до бюджету на підставі службових документів контролюючого органу.

Інформація про зняття з обліку за неосновним місцем обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.

Який порядок отримання малолітньою особою (до 14 років) документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО – платників?

Облікові картки фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи.

Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів.

Чи можна надіслати запит на отримання публічної інформації засобами електронного звязку?

Відповідно до  Закону України «Про доступ до публічної інформації »  запит на отримання публічної інформації  це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Такий запит може бути поданий як в усній, так і в письмові чи іншій формі. Тобто, подати запит можна і поштою, і факсом, і електронною поштою і навіть телефоном. В Головному Управлінні  ДПС у Львівській області контактною електронною адресою  щодо надання запиту на отримання публічної інформації lv.publicinfo@tax.gov.ua.

Слід зазначити, що на вказану електронну адресу не надсилаються пропозиції, заяви, скарги громадян, юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, самозайнятих осіб, а також питання щодо практичного використання окремих норм податкового законодавства, питання практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, питання з роз’яснення прав та обов’язків платника єдиного внеску на загальнообов’язкове  державне соціальне страхування, порядку сплати єдиного внеску.

З метою спрощення процедури оформлення запитів на інформацію платникам запропоновано скористатися відповідною формою запиту на інформацію, яка розміщена на офіційному субсайті ГУ ДПС у Львівській області в розділі «Публічна інформація». Зазначена форма містить стислу інструкцію щодо процедури подання запиту на інформацію та її отримання.

Як правильно оформити звернення, яке надсилається засобами не поштового, а електронного зв’язку?

Статтею 5 Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року № 393/96-ВР закріплені чіткі вимоги до звернення, а саме, у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по-батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Письмове звернення надсилається поштою або передається до відповідного органу, установи  особисто чи через уповноважену особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку, тобто електронне звернення.

Абзацами третім та четвертим п. 5 Розділу ІІ Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній фіскальній службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2015 № 271 визначено, що електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.

Отже, для того, щоб звернення, яке надіслане засобами електронного зв’язку до ГУ ДПС у Львівській області було розглянуте, потрібно оформити його у відповідності до Законодавства, та надіслати на контактну електронну адресу lv.appeal@tax.gov.ua у вигляді його сканованої копії або фотокопії.

Яким чином можна взяти участь у експериментальному проекті бета-тестування програмного РРО «пРРОсто»? 

На теперішній час триває тестування безкоштовного додатку «пРРОсто», долучитися до цього процесу можна всім охочим. Для цього варто зареєструватися на сайті https://prrosto.kmu.gov.ua/. Доступне програмне рішення для смартфонів та планшетів, що підтримують операційні системи Android та Ios.  Користувачам, які виявили зацікавленість у тестуванні слід зареєструватись на сайті за посиланням: https://prrosto.kmu.gov.ua. За інформацією ДПС України, незабаром, додаток буде доступний для завантаження з Google Playmarket та App Store без додаткових запитів.

Що необхідно вжити у випадку заміни звичайного РРО на програмний? Чи можна застосовувати з 01.01.2020 р. новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, які брали участь в експериментальному проєкті?

У разі, якщо суб’єкт господарювання у зв’язку із застосуванням Програмного РРО вирішив відмовитись від застосування РРО, строк служби якого не закінчився, необхідно скасувати реєстрацію такого РРО у встановленому порядку.

Програмні реєстратори розрахункових операцій (ПРРО) новітні моделі можуть використовуватись суб’єктами господарювання для реєстрації розрахункових операцій лише після набрання чинності Законом України від 20.09.2019 р. № 128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг», із дотриманням вимог порядків, що регулюють процедури реєстрації та застосування ПРРО.

Яким чином видаватимуть чеки Програмні РРО?

Суб’єкти господарювання зобов’язані надавати покупцю (включаючи операції через мережу Інтернет), при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений Програмний РРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).