Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Інтерв’ю з заступником начальника Головного управління ДПС у Львівській області Ігорем Лазорко на тему: Електронні сервіси: актуально, зручно, ефективно»

опубліковано 12 жовтня 2020 о 11:50

Добрий день, Ігорю Романовичу! Надайте відповідь на питання, яке хвилює багатьох: як платникам податків Львівщини в умовах дії карантинних обмежень спілкуватися з податковою та отримувати адміністративні послуги?

У Львівській області функціонують 24 Центри обслуговування платників податків.

На період дії карантину ЦОП працюють за окремим графіком виключно для надання невідкладних послуг у разі гострої необхідності за попереднім записом.

Для отримання послуг в Центрі обслуговування платників у м.Львові (за адресою вул.Стрийська, 35) запроваджено запис на чергу в режимі онлайн. Також, з метою забезпечення зручності та оперативності обслуговування відвідувачів, в адміністративному приміщенні ГУ ДПС у Львівській області встановлено автоматизовану систему керування чергою. Візитер для його прийому реєструється в такій системі модератором за допомогою термінала.

На період дії карантину в податкових органах Львівщини початок робочого дня – о 8 год. 00 хв., перерва на обід – з 12 год. 00 хв. до 12 год. 45 хв., закінчення робочого дня – о 17 год. 00 хв., у п’ятницю – о 15 год. 45 хв.

Надання адміністративних та інших послуг в центрах обслуговування платників розпочинається о 10 год. 00 хв.

Приймання усієї вхідної кореспонденції, у тому числі заяв на отримання послуг, здійснюється виключно через режим листування в Електронному кабінеті, електронну пошту та пошту.

В умовах обмежувальних протиепідемічних заходів залишається актуальним максимальне використання дистанційного формату спілкування та електронних сервісів, зокрема ІТС «Електронний кабінет». Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.

Ви рекомендуєте звертатися, а саме листуватися з податковою використовуючи Електронний кабінет, електронну чи звичайну пошту. Як платник податків може листуватися з податковою в електронному вигляді?

Кожен платник податків з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, може надсилати листи через приватну частину Електронного кабінету платника.

Сервіс «Листування з ДПС» надає змогу платникам податків електронно створювати та направляти листи до органу ДПС в довільній формі. В меню «Вхідні/вихідні документи» користувач може переглянути інформацію щодо відправлених листів у вкладці «Відправлені документи» та інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС у вкладці «Вхідні документи».

Зручним є сервіс «Заяви, запити для отримання інформації». Цей режим пов’язаний з режимом «Ведення звітності» та надає можливість створити найбільш популярні заяви і запити щодо отримання певної інформації від ДПС, зокрема:

 запит про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб;

запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість (Форма № 1-ЗВР);

запит про отримання довідки з реєстру платників податку на додану вартість (Форма № 1-ЗДР);

заява про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів;

заява про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (Форма № 1-РОБД);

заява про зняття сільськогосподарського товаровиробника з реєстрації як отримувача бюджетної дотації (Форма № 2-РОБД);

реєстраційна заява платника податку на додану вартість;

реєстраційна заява платника податку (Форма № 1-РН);

запит щодо стану окремого (електронного) рахунку платника акцизного податку з реалізації пального в СЕАРП;

повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Форма № 20-ОПП);

запит про надання витягу з реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;

заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального.

 

Протягом останніх місяців часто чуємо про таке технічне нововведення, як програмний РРО. Розкажіть, будь ласка, що повинен зробити суб’єкт господарювання, щоб його зареєструвати?

Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – програмний РРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.

Реєстрація програмного РРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО, що подається у електронній формі через Електронний кабінет.

Після включення програмного РРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий програмний РРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для програмних РРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 зі змінами та доповненнями.

Який найзручніший на сьогодні спосіб подання заяви про реєстрацію програмного РРО?

Як я вже розповідав та рекомендував, найефективнішим способом спілкування з податковою на сьогодні є листування з нею шляхом використання Електронного кабінету, або іншими засобами телекомунікацій.

Через електронний формат спілкування платники податків можуть подавати заяву про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій (ПРРО). Для цього платнику потрібно перебувати на обліку в контролюючому органі. На обліку має перебувати і його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог Податкового кодексу України.

Реєстрація ПРРО здійснюється шляхом подання заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій.

Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання скеровує до органу ДПС Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифікату відкритого ключа.

Також в Електронному кабінеті реалізовано можливість перевірки чеків, що видаються ПРРО.

Ще одним актуальним та цікавим для платників податків є питання запровадження єдиного рахунку для сплати податків, зборів та єдиного внеску з 1 січня 2021 року? Яким буде механізм його функціонування?

Кабінет Міністрів України ще у квітні постановою від 29 квітня 2020 № 321 затвердив Порядок функціонування єдиного рахунка, який буде запроваджено з 01 січня 2021 року.

Єдиний рахунок не може використовуватися платником для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу з податку на додану вартість, акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, а також для сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями.

Для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованості) з податків і зборів, єдиного внеску та інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, в Казначействі на ім'я ДПС в установленому порядку відкривається єдиний рахунок.

Платник має право повідомити про використання або про відмову від використання єдиного рахунка один раз протягом календарного року. Повідомлення про використання або про відмову від використання єдиного рахунка подається платником в електронній формі через Електронний кабінет.

Використання єдиного рахунка платником розпочинається з робочого дня, що настає за днем подання ним повідомлення про використання єдиного рахунка.

У разі відмови платника від використання єдиного рахунка таке використання припиняється починаючи з 1 січня наступного календарного року на підставі повідомлення про відмову від використання єдиного рахунка.

ДПС засобами інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС відкриває єдину картку платника виключно на підставі даних реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.

Інформація про рух коштів на єдиному рахунку доступна платнику в Електронному кабінеті в актуальному стані.

Під час використання платником єдиного рахунка для сплати грошових зобов'язань та/або податкового боргу (заборгованості) платник не має права сплачувати такі кошти на інші рахунки.

На підставі інформації про рух коштів на єдиному рахунку ДПС відображає кошти в єдиній картці платника у режимі реального часу, але не пізніше наступного робочого дня після отримання інформації від Казначейства.

Якщо на єдиний рахунок надійшли кошти від платника, не включеного до реєстру платників, які використовують єдиний рахунок, та/або ДПС не може ідентифікувати платника з інформації про рух коштів на єдиному рахунку, такі кошти повертаються ДПС на рахунок платника, відкритий в установі банку, через який здійснено таке зарахування. Зазначені кошти не вважаються зарахованими на єдиний рахунок та не підлягають відображенню в єдиній картці платника.

Реквізити діючих рахунків для сплати податків, зборів та платежів до державного та місцевих бюджетів по Львівській області та для сплати єдиного соціального внеску розміщені в розділі «Бюджетні рахунки» на субсайті Територіальних органів ДПС у Львівській області (lv.tax.gov.ua) та розміщені на стендах в ЦОПах ДПІ області.