Впродовж 2021 року до ГУ ДПС у Львівській області надійшло близько 240 тис. звернень щодо надання адміністративних послуг. Порівнюючи з відповідним періодом 2020 року, кількість звернень збільшилась на 21 тис., або на 9 відс.
Найбільш запитуваною послугою є видача картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яка в структурі наданих адмінпослуг займає 37 відс. та її кількість за 12 місяців склала 88118. Наступними за популярністю є адмінпослуги:
-
реєстрація платником єдиного податку – 36 579, або 15 відс. від загальної кількості;
-
надання витягу з реєстру платників єдиного податку – 31 596, або 13 відс.;
-
видача ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами - 16106, або 6,7 відс.;
-
реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 15 485, або 6,5 відс.;
-
видача довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи – 14 184 або 6 відс;
-
видача відомостей з ДРФО про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків – 9 487, або 4 відс.
-
інші послуги – 28445, або 11,8%.
Адміністративні послуги платникам податків надаються у Центрах обслуговування платників (24 ЦОП у області), або з використанням електронних сервісів.
Зручнішим та швидшим способом отримання адміністративної послуги платником податків є електронний. Державна податкова служба постійно працює над вдосконаленням існуючих і запровадженням нових електронних сервісів та заохочує фізичних і юридичних осіб до отримання податкових послуг саме в електронному форматі.
Значна кількість платників податків вже надала перевагу користування онлайн - послугами ДПС. Питома вага адміністративних послуг, наданих платникам податків у 2021 році в електронному вигляді, становить 35,7 відсотки від загальної кількості наданих адміністративних послуг, що більше як вдвічі перевищує відсоток наданих адміністративних послуг в електронній формі у 2020 році (2020 р. – 15,3 відс.).
Найчастіше платники податків користувалися електронною формою при отриманні довідки про відсутність заборгованості (71,8 % від кількості виданих довідок), послуг з реєстрації РРО (82 %), КОРО (82%), РК (94 %).
Значно зросла питома вага кількості заяв на реєстрацію платником єдиного податку, поданих засобами телекомунікаційного зв’язку (2021 рік – 76% від загальної кількості усіх заяв, 2020 рік – 39,6 %).
Серед платників податків – громадян зросла популярність сервісу ДПС України «Електронний кабінет» з метою отримання інформації про суми виплачених доходів та утриманих податків. Майже вдвічі зменшилась кількість громадян, які звертаються за цією послугою безпосередньо в ЦОП (в 2021 р.-9487, в 2022 р. - 17086).
Слід зазначити, що актуальною на сьогодні є популяризація підключення до сервісу «InfoTAX», за допомогою якого платники податків через Telegram-канал або Viber мають змогу отримати інформацію щодо себе, яка є в розпорядженні органу ДПС. Таке підключення можна здійснити скориставшись електронним цифровим підписом, або за допомогою послуги ID-банкінгу, який є найпростішим способом підключення для громадян та фізичних осіб-підприємців. Інструкцію щодо підключення до сервісу «InfoTAX» розміщено за посиланням: https://bit.ly/2VxyEoe
Згідно із даними ДПС України станом на 01.01.2022 по Львівській області до сервісу «InfoTAX» підключено 4745 користувачів.
Детальніше за посиланням:
Instagram – ГУ ДПС у Львівській області (tax_service_lviv)
Telegram – ДПС у Львівській області (https://t.me/tax_service_Lviv)
Facebook: https://www.facebook.com/tax.lviv
YouTube – ДПС у Львівській області
(https://www.youtube.com/channel/ ДПС у Львівській області )
Cубсайт Територіальних органів ДПС у Львівській області: https://lv.tax.gov.ua