Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Перелік актуальних питань від платників податків щодо роботи електронних сервісів ДПС, надання адміністративних послуг, звітності по ПРРО за період з 09.03-16.03.2022р.

опубліковано 17 березня 2022 о 11:11

  1. Помилка в реєстраційних даних, в даті народження, куди звертатися?

Для виправлення помилки в реєстраційних даних, станом на 12.03.2022, необхідно звернутись в центри обслуговування платників Державних податкових інспекцій (а по м. Львову в ЦНАП за адресою вул.Левицького, 67 та вул.Виговського, 32) та подати заяву форми №5ДР, яка заповнюється на підставі паспортного документа.

 

  1. Як отримати РНОКПП для дитини?

Для отримання РНОКПП малолітній особі (до 14 років) необхідно подати,в центри обслуговування платників Державних податкових інспекцій (а по м. Львову в ЦНАП за адресою вул.Левицького, 67 та вул.Виговського, 32), форму №1ДР, яка заповнюється на підставі свідоцтва про народження дитини та паспортного документа одного з батьків (усиновителя,опікуна).

 

  1. В магазині відмовили в розрахунку карткою, пояснюючи, що не працює термінал.

Просимо називати адресу. Буде здійснюватися перевірка органом місцевого самоврядування, НБУ, податковою щодо надання чеків.

 

  1. ФОП бажає припинити підприємницьку діяльність. Як це зробити.

Зняття з обліку фізичної особи – підприємця в контролюючому органі здійснюється і порядку встановленому п.65.10 ст.65, ст. 67 Податкового кодексу України. Підставою для зняття фізичної особи – підприємця як платника податків з обліку у відповідному контролюючому органі є, зокрема, відомості  з ЄДР про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням.

Після державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа продовжує обліковуватись у контролюючих органах як фізична особа – платник податків, яка отримувала доходи від провадження підприємницької діяльності.

Така фізична особа має забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності, в установлені строки подати відповідному контролюючому органу декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності.

Для внесення запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця необхідно подати заяву до державного реєстратора. Таку заяву можна подати особисто чи через представника (за довіреністю), або в електронному вигляді через сайт diia.gov.ua.

 

  1. Паспорт є, довідки про реєстрацію немає.

В такому випадку, при заповненні заяви форми №1ДР (форми №5ДР), платник вказує адресу реєстрації та засвічує підписом. Також підтвердженням адреси реєстрації громадянина є цифровий тимчасовий документ «єДокумент», доступний користувачам Дії, після оновлення.

 

  1. Чи можна подати декларацію для отримання податкової знижки.

Через Електронний кабінет (cabinet.tax.gov.ua), розділ «ЕК для громадян». Форма податковою декларацією про майновий стан і доходи є передзаповненою.

 Фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання повинна подати до контролюючого органу разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи копії платіжних та розрахункових документів, зокрема, квитанції, фіскальні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують надавача послуг і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх отримувача), а також копію договору з навчальним закладом, в якому обов’язково повинно бути відображено заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг, вартість таких послуг і строк оплати за такі послуги; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення); тощо.

Відповідно до п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

 

  1. Через Медок не можливо подати Повідомлення про прийняття працівника на роботу. Як це зробити?

Через Електронний кабінет (cabinet.tax.gov.ua). В ньому є можливість сформувати Повідомлення про прийняття працівника на роботу, накласти кваліфікований електронний підпис чи печатку та направити його до відповідного податкового органу.

 

  1. Як подати звітність по ПРРО?

Звіту немає.

 

  1. Чи проводиться повернення чи взаємозалік зайво сплачених коштів?

Не проводяться. Роз’яснень немає.

 

  1. Закінчується термін дії ліцензії, відбулася перереєстрація касового апарату. Як продовжити термін дії ліцензії?

 

Відповідно до п.69.10 ст. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (зміни внесено Законом України від 03 березня 2022 року №2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану») вважаються діючими ліцензії, по яких до припинення або скасування воєнного стану на території України не сплачено черговий платіж за ліцензію та/або закінчився термін дії ліцензії на право виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах.

Обов’язки щодо сплати чергових платежів/дії щодо продовження ліцензії мають бути виконані суб’єктом господарювання протягом 30 днів, наступних за днем припинення або скасування воєнного стану в Україні.

 

  1. Які особи та яким чином, у т. ч. в електронному вигляді (за допомогою якого меню Електронного кабінету) можуть подати запит та отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій?

Запит про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) подається особисто представником неприбуткової організації чи уповноваженою на це особою або надсилається поштою контролюючому органу за основним місцем обліку неприбуткової організації за формою згідно з додатком 3 до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440 зі змінами та доповненнями (далі - Порядок № 440).

Витяг з Реєстру або повідомлення про відсутність відомостей у Реєстрі (далі – Повідомлення) надсилається поштою за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків або особисто вручається платнику податку (його представнику) за основним місцем обліку платника податків.

Режим «Листування з ДПС» приватної частини інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» забезпечує можливість направлення платником до органу ДПС разом із супровідним листом запиту за встановленою формою, згідно з додатком 3 до Порядку № 440, у форматі pdf (обмеження 5 МБ).

Запит про отримання витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій (форма J1305001).