Головне управління ДПС у Львівській області відповідає на запитання платників податків, з якими вони зверталися на «гарячу лінію».
Слід зазначити, що вже близько 6 тисяч платників податків Львівщини подали заяви про бажання отримувати документи через Електронний кабінет. І ця форма взаємодії має великі перспективи у спрощенні спілкування платника податків з контролюючим органом, особливо в умовах воєнного стану.
Сучасні електронні сервіси ДПС України забезпечують дистанційне спілкування з податковою службою. Платники мають змогу надсилати листи до контролюючих органів через Електронний кабінет. Як це зробити?
1. Увійдіть до приватної частини Електронного кабінету (за посиланням https://cabinet.tax.gov.ua або через вебпортал ДПС). Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
2. Зайдіть в меню «Листування з ДПС».
3. Оберіть регіон, район, тип та тематику. Зазначте короткий зміст листа.
4. Прикріпіть файл у форматі pdf. Зверніть увагу, що можливо додати тільки один сканований документ розміром до 5МБ.
5. Натисніть «Зберегти».
6. Підпишіть за допомогою КЕП.
7. Натисніть «Відправити».
Інформацію стосовно отримання та реєстрації надісланого документа можна переглянути в меню «Вхідні/вихідні документи» у розділі «Вхідні».
Нагадуємо, що платники податків, які подають звітність в електронній формі можуть здійснювати листування з контролюючими органами виключно засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».
У разі, якщо платник податків хоче здійснювати листування з контролюючими органами через Електронний кабінет, йому необхідно надіслати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет за формою:
· J1391602 – для юридичних осіб;
· F1391602 – для фізичних осіб.
Листування контролюючих органів з платниками податків, які подали Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
Як заповнюється реквізит «код ДПІ» при формуванні звернення (листа, запиту тощо) в меню «Листування з ДПС» Електронного кабінету, яке необхідно направити до органу ДПС за основним місцем обліку платника податків?
Порядок функціонування Електронного кабінету визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за № 942/30810 (зі змінами).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
Режим «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику надіслати лист (звернення тощо) до відповідного органу ДПС. Форма підготовки такої кореспонденції передбачає вибір наступних реквізитів: регіон в якому знаходиться орган ДПС, орган ДПС, до якого направляється документ, тип документа, тематику та заповнення короткого змісту документа і можливість завантаження сканованого документа (файл повинен бути у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 5 МБ).
Як платник податків може подати до ДПС інформацію про виявлені технічні та/або методологічні помилки в роботі Електронного кабінету та отримати повідомлення про їх усунення?
Згідно з абзацом першим п. 421.2 ст. 421Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом подання повідомлення про технічну та/або методологічну помилку, що виявлена в роботі Електронного кабінету.
Порядок функціонування Електронного кабінету визначається наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за № 942/30810 (зі змінами).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: https://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
Доступ до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія. Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати до відповідного органу ДПС лист, який містить інформацію про виявлені технічні та/або методологічні помилки в роботі Електронного кабінету.
Форма підготовки такої кореспонденції передбачає вибір таких реквізитів: регіон, в якому знаходиться орган ДПС, орган ДПС, до якого направляється лист, тип документа, а також передбачає заповнення короткого змісту та завантаження сканованого документа, який містить опис помилки та скріншот екрана з помилкою (файл у форматі pdf із обмеженням розміру до 5 МБ).
Інформацію щодо отримання та дати реєстрації листа в органі ДПС платник податків може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету. Дата реєстрації листа вважається днем його отримання органом ДПС.
Де на офіційному вебпорталі ДПС розміщуються повідомлення про виявлені технічні та/або методологічні помилки чи технічний збій в роботі Електронного кабінету та повідомлення про їх усунення?
Згідно з абзацом першим п. 421.2 ст. 421 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Порядок функціонування Електронного кабінету затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 637).
Відповідно до п. 7 Порядку № 637 Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.
Тривалість проведення технічного обслуговування встановлюється ДПС з урахуванням вимог п. 421.6 ст. 421 ПКУ та оприлюднюється на офіційному вебпорталі ДПС.
Повідомлення про виявлені технічні та/або методологічні помилки чи технічний збій в роботі Електронного кабінету із зазначенням дати та часу їх початку та повідомлення про їх усунення із зазначенням дати та часу їх завершення (далі – Інформаційні повідомлення), розміщуються на офіційному вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua).
Інформаційні повідомлення розміщуються на офіційному вебпорталі ДПС в рубриці «Всі новини» або «Всі анонси».