Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Відповіді на актуальні питання платників податків щодо користування Електронним кабінетом

опубліковано 24 листопада 2023 о 14:52

Управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Львівській області поінформувало з якими запитаннями найчастіше зверталися платники податків Львівщини за телефонами “гарячої лінії”.

Як через Електронний кабінет звернутися за індивідуальною податковою консультацією

За допомогою якого меню Електронного кабінету подається звернення на отримання індивідуальної податкової консультації (далі – ІПК) (які поля бланку заповнюються, в якому форматі та з яким обмеженням розміру, як завантажити додатки до звернення), як дізнатись про отримання до розгляду звернення, яким чином та в які строки надається відповідь?

Відповідно до п.п. 14.1.1721 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) індивідуальна податкова консультація – роз’яснення контролюючого органу, а саме податкового, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

За зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом, який може бути продовжено уповноваженою особою центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не більше ніж на 15 календарних днів згідно з абзацом дев’ятим п. 52.1 ст. 52 ПКУ.

За вибором платника податків індивідуальна податкова консультація надається, зокрема, у паперовій або електронній формі.

Електронний кабінет (далі – ЕК) забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом подання звернення на отримання індивідуальної податкової консультації в електронній формі.

В ЕК є два способи надсилання ІПК.

Перший спосіб – через меню «Індивідуальні податкові консультації» приватної частини Електронного кабінету надає можливість платникам надіслати до контролюючого органу звернення на отримання індивідуальної податкової консультації (далі – звернення).

Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення полів:

- код ДПІ – із списку обирається орган ДПС, до якого надсилається звернення; 

- адреса для листування – зазначається область, назва району, назва населеного пункту, вулиця, номер будинку, корпус та квартира (за наявності);

- контактний номер телефону;

- електронна адреса;

- наведення фактичних обставин – зазначається в чому полягає необхідність отримання податкової консультації (текст не має перевищувати 2000 знаків);

- дата подання – зазначається дата подання звернення.

При цьому поля «Найменування» та «Код ЄДРПОУ/РНОКПП» звернення заповнюються автоматично.

Другий спосіб – через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику надіслати до контролюючого органу в електронному вигляді лист (запит тощо), в тому числі звернення на отримання індивідуальної податкової консультації.

При формуванні звернення в меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету здійснюється заповнення таких полів:

1)        код ДПІ – із списку обирається орган ДПС, до якого надсилається звернення;

2)        тип – із списку обирається значення «консультація»;

3)        тематика – із списку обирається тематика звернення платника;

4)        короткий зміст – зазначається «Про надання індивідуальної податкової консультації»;

5)        файл – завантажується скановане звернення з додатками (за наявності) у форматі pdf із обмеженням розміру не більше 5 МБ.

Протягом одного робочого дня після надсилання звернення його автора буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації звернення в органі ДПС, до якого дане звернення направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації звернення в органі ДПС платник може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.

 

Як з’ясувати через Електронний кабінет про стан розрахунків з бюджетом

До якого органу ДПС може звернутись платник податків, якщо він вважає, що в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету відображена недостовірна інформація за податками, зборами та єдиному внеску (подвоєння оплати/нарахування, переплата/недоплата)?

Платник податків має можливість надіслати запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення за даними органів ДПС за формою F/J1300204 (далі – Запит) через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету.

Відповідь на Запит платнику надсилається через Електронний кабінет не пізніше п’ятнадцяти робочих днів з дня його отримання у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення за формою F/J1400204 (далі – Витяг). Витяг формується за період вибраний платником при створені Запиту з урахуванням строків давності, станом на дату відправлення Запиту до органів ДПС.

Одночасно, згідно зі ст. 1 Закону України від 02 жовтня 1996 року № 393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 393/96-ВР) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів.

Отже, у випадку, коли платник податків вважає, що в меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету відображена недостовірна інформація за податками, зборами та єдиному внеску (подвоєння оплати/нарахування, переплата/недоплата), платник може надіслати звернення до органу ДПС за основним (неосновним) місцем обліку.

Відповідно до ст. 20 Закону № 393/96-ВР, такі звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.