Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про спілкування з податковою службою через Електронний кабінет під час «гарячої лінії» в управлінні податкових сервісів ГУ ДПС у Львівській області

опубліковано 15 травня 2025 о 13:48

Фахівці управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Львівській області відповіли на актуальні запитання платників податків під час їх звернення на «гарячу лінію».

 

Не можу знайти форму F1391602 у розділі «Введення звітності» у Електронному кабінеті. Роз’ясніть, будь ласка, алгоритм подання заяви про бажання листуватися через Електронний кабінет для фізичної особи, яка не зареєстрована підприємцем?

Якщо Ви не зареєстровані підприємцем, Вам слід у розділі «Додатково» перейти у розділ «Введення звітності», в якому обрати період «2025», «Травень», або місяць, в якому Ви приймете рішення подати цю заяву. Перейти на закладку «Створити», після чого обрати розділ «F13 Запити» з випадаючого списку, в полі код форми вписати цифру 9, або перейти на сторінку 6 і обрати Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (F1391602), натиснути на неї, заповнити поле «Електронна адреса», накласти кваліфікований електронний підпис та надіслати документ.

 

Як мені оновити інформацію про зміну облікових даних в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, якщо у мене відразу відбулося декілька змін (зміна прізвища та місця проживання)?

У разі, якщо фізична особа змінює місце проживання чи інші реєстраційні дані (прізвище, ім’я, по батькові, паспортний документ тощо) у місячний термін з дня настання таких змін відповідно до вимог статті 70 Податкового кодексу України, така фізична особа-платник податків зобов’язана подати контролюючим органам відомості про їх зміну шляхом подання заяви за формою № 5ДР або заяви за формою №5 ДРП. Порядок та процедура подання відповідних заяв визначається р. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (далі – Державний реєстр).

Заяви за формою № 5ДР або Заяви за формою № 5ДРП можуть подаватися як особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання, так і через Електронний кабінет (cabinet.tax.gov.ua ).

В Електронному кабінеті необхідно здійснити вхід у його приватну частину за допомогою кваліфікованого електронного підпису та у розділі «ЕК для громадян» заповнити Заяву про внесення змін до ДРФО (5 ДР), додавши необхідні документи, що стали підставою для внесення таких змін.

 

Подано декларацію про майновий стан і доходи, але у розділі «Стан розрахунків з бюджетом» не відображено нарахованих сум до сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

Як мені повідомити ДПС інформацію про виявлені технічні та/або методологічні помилки в роботі Електронного кабінету та отримати повідомлення про їх усунення?

Згідно з абзацом першим п. 421.2 ст. 421 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПКУ та інших законів, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, в тому числі, шляхом подання повідомлення про технічну та/або методологічну помилку, що виявлена в роботі Електронного кабінету.

Порядок функціонування Електронного кабінету визначено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за № 942/30810 (зі змінами).

Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати до відповідного органу ДПС лист, який містить інформацію про виявлені технічні та/або методологічні помилки в роботі Електронного кабінету.

Форма підготовки такої кореспонденції передбачає вибір таких реквізитів: регіон, в якому знаходиться орган ДПС, орган ДПС, до якого направляється лист, тип документа, а також передбачає заповнення короткого змісту та завантаження сканованого документа, який містить опис помилки та скріншот екрана з помилкою (файл у форматі pdf із обмеженням розміру до 5 МБ).

Інформацію щодо отримання та дати реєстрації листа в органі ДПС платник податків може переглянути у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету. Дата реєстрації листа вважається днем його отримання органом ДПС.

 

Листуватися через Електронний кабінет дуже зручно. Але переживаю, чи всі листи, надіслані мною через нього, податкова отримує. Як це можна перевірити?

Меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автор електронного листа повідомляється про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Якщо Ви подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет (J/F 1391602), всі листа податкова надсилатиме Вам через нього.

 

Вирішив, що буду не лише писати в податкову через Електронний кабінет, але і від неї отримувати кореспонденцію через нього. Як подати заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет?

Заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет (J/F 1391602) можна заповнити у режимі «Введення звітності» Електронного кабінету і подати її до податкового органу за покликанням: cabinet.tax.gov.ua.

 

Чи можу я, отримавши кваліфікований електронний підпис як фізична особа, скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді як самозайнята особа?

Фізична особа, яка отримала КЕП у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, у визначеному законодавством порядку, може скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді, як самозайнята особа (фізична особа – підприємець, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність).

 

Хочу зареєструватися волонтером. Як подати заяву про включення до Реєстру волонтерів антитерористичної операції?

Заява про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації подається за формою № 1-РВ до територіального органу ДПС у електронній формі через Електронний кабінет або засобами комунікацій за ідентифікатором F1308303 (в тому числі через Портал Дія) або паперовій формі.

При цьому, фізична особа – благодійник особисто подає Заяву за ф. № 1-РВ у паперовій формі до будь-якого територіального органу ДПС, поштою або через представника – до територіального органу ДПС за основним місцем обліку фізичної особи – благодійника.

У разі відсутності підстав для відмови у включенні фізичної особи – благодійника до реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації (далі – Реєстр волонтерів) територіальний орган ДПС протягом одного робочого дня з дня отримання Заяви за ф. № 1-РВ включає таку фізичну особу – благодійника до Реєстру волонтерів.

 

Протягом якого терміну необхідно повідомити контролюючий орган про несправність РРО, чи ПРРО, пошкодження засобів контролю?

У разі виявлення несправностей реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), а також пошкодження засобів контролю, суб’єкт господарювання зобов’язаний протягом робочого дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження, письмово або засобами електронних комунікацій в довільній формі повідомити центр сервісного обслуговування, а також протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи пошкодження письмово або засобами електронних комунікацій в довільній формі повідомити про це контролюючий орган, у якому такий суб’єкт господарювання зареєстрований платником податків.

У разі виявлення несправностей програмного РРО (далі – ПРРО) або його викрадення чи компрометації особистого ключа суб’єкт господарювання зобов’язаний протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами телекомунікацій направити до контролюючого органу, виробника ПРРО та/або центру сервісного обслуговування (за наявності) Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО.

 

Яким чином здійснюється реєстрація РРО та взяття його на облік контролюючим органом?

Реєстрація реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО) здійснюється в контролюючому органі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків. Для реєстрації РРО суб’єкт господарювання або представник суб’єкта господарювання подає до контролюючого органу заяву про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за ф. № 1-РРО за ідентифікатором форми J/F1311406 в розділі «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету.