Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Що необхідно знати платникам про комплаєнс-ризики?

опубліковано 04 липня 2025 о 14:51

Головне управління ДПС у Львівській області інформує. 
Комплаєнс – це дотримання законів, правил і стандартів. Для бізнесу це означає діяти чесно, прозоро та відповідально. А для податкової служби – ще й оцінювати ризики порушень, щоб ефективно працювати з платниками. 

Комплаєнс-ризики - це потенційні ситуації, за яких платник податків може ненавмисно або свідомо порушити податкове законодавство: невчасно сплатити податки, занизити доходи тощо. 

Завдання податкової служби - аналізувати такі ризики і відстежувати поведінку платників, щоб своєчасно попередити або мінімізувати порушення. Це важливо для бізнесу. Вчасне усунення ризиків допоможе уникнути перевірок і штрафів. Якщо платник демонструє низький рівень ризику, то податкова співпрацює на партнерських засадах. 

Робота з комплаєнс-ризиками - це формування індивідуального податкового профілю платника, який базується на даних звітності, платіжної дисципліни, наявності найманих працівників та інших показниках. 

Платники повинні регулярно проводити внутрішній аудит, вчасно подавати та уточнювати податкову звітність, користуватися електронним кабінетом та переглядати власний статус платника податків, бути відкритими до комунікації з податковою. 

Отож, комплаєнс – це не лише про контроль, а й про довіру. Системне дотримання правил – це репутація платників податків, що допоможе будувати надійний, стабільний бізнес.