Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Отримання Картки платника податків: можливість пред’явлення цифрових документів

опубліковано 16 грудня 2025 о 11:32

Чи може ФО – громадянин України під час подання Облікової картки за ф. № 1ДР або Заяви за ф. № 5ДР, а також документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, пред’являти цифрові документи (е-свідоцтво про народження, е- свідоцтво про шлюб / розірвання шлюбу, е-витяг про зареєстроване місце проживання) з мобільного додатку Портал Дія?

Головне управління ДПС у Львівській області надає відповідь на це запитання.

Так, громадянин може пред’являти цифрові документи, оскільки контролюючі органи мають технічну можливість підключати власну інформаційну систему до Порталу Дія та здійснювати Шеринг документів.

Пунктом 1 розд. IІІ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), визначено, що для проведення реєстрації, внесення змін, отримання Картки платника податків або відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) використовуються, зокрема, е-паспорт і е-паспорт для виїзду за кордон, які пред’являються особою замість та без додаткового пред’явлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон. У разі пред’явлення громадянами України е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон контролюючі органи забезпечують перевірку таких документів у порядку, визначеному законодавством.

Фізична особа – платник податків може подавати дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків, зокрема як внесені до е-паспорта, е-паспорта для виїзду за кордон, е-свідоцтва про народження, так і окремо, як електронну копію документа, що засвідчує реєстрацію такої особи в Державному реєстрі засобами Порталу Дія, у тому числі з використанням мобільного додатка Порталу Дія, за умови здійснення перевірки відповідності та підтвердження таких реєстраційних даних (п. 11 розд. ІІІ Положення № 822).

Під час надання адміністративних послуг у Центрах обслуговування платників, за допомогою Шерингу через мобільний застосунок «Дія» посадові особи ДПС отримують електронні копії цифрових документів.

Шеринг реалізується наступним чином:

фізична особа, яка звернулась за отриманням адміністративної послуги, повинна згенерувати у мобільному застосунку «Дія» тимчасові коди документа для перевірки (коди не містять ніякої персональної інформації, є одноразовими і дійсними лише протягом 3 хвилин);

згенерувати та відобразити тимчасові коди документа можна двома шляхами – фізична особа натискає у мобільному застосунку «Дія» на відображення е-документа і генерується QR / штрих-код та 13-значний код, зазначений під штрих-кодом, або натискає на відповідне поле, і відображаються такі ж згенеровані QR / штрих-код та 13-значний код;

співробітник ДПС вносить 13-значний код, що зазначений під штрих-кодом, до відповідного поля інформаційної системи ДПС;

клієнту в мобільний застосунок «Дія» буде надіслано повідомлення щодо згоди на передачу цифрової копії е-документа;

після надання згоди клієнтом, в інформаційну систему ДПС автоматично надходять електронні копії цифрових документів.

Враховуючи зазначене, фізична особа – громадянин України під час подання Облікової картки за ф. № 1ДР або Заяви за ф. № 5ДР, а також отримання документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО, може пред’являти контролюючим органам документи (е-свідоцтво про народження, е- свідоцтво про шлюб / розірвання шлюбу, е-витяг про зареєстроване місце проживання) через мобільний застосунок «Дія». За допомогою Шерингу мобільного застосунку «Дія» здійснюється передача електронних копій цифрових документів.

 

 

Контакти «гарячих ліній» Головного управління ДПС у Львівській області: https://lv.tax.gov.ua/kontakti//

Комунікаційна платформа: lv.ikc@tax.gov.ua

Підписатись на сторінку Фейсбук https://www.facebook.com/tax.lviv