Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Про переваги звітування в електронному вигляді - на «гарячій лінії» в Дрогобицькій ДПІ

опубліковано 23 лютого 2021 о 15:05

Про переваги подання податкової звітності в електронному вигляді йшлося під час проведення чергового сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія», який сьогодні відбувся в Дрогобицькій ДПІ ГУ ДПС у Львівській області.

На запитання телефонуючих відповідав начальник Дрогобицької ДПІ ГУ ДПС у Львівській області Руслан Корж.

Наводимо найцікавіші питання та відповіді на них.

Назвіть переваги подання звітності в електронному вигляді.

Подання звітності в електронному вигляді передбачено Податковим кодексом України і є можливим за умови отримання електронного цифрового підпису в акредитованих центрах сертифікації ключів та укладення договору з органом державної податкової служби за місцем реєстрації договору про визнання електронних документів. Звітування в електронному вигляді має ряд незаперечних переваг:

- це економить час платників податків, адже відпадає необхідність відвідувати податкову інспекцію та витрачати час на подання звітності. Її достатньо сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм і передати через мережу інтернет до податкового органу;

- зникає потреба слідкувати за оновленням бланків звітності та придбавати їх, так як програма оперативно оновлює формати подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв'язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій, платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів);

- всі звіти автоматично перевіряються на наявність арифметичних помилок та описок;

- платник податків отримує підтвердження доставки звітності (податкова служба надсилає квитанції про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку);

- суб'єкти господарювання отримують можливість провести звірки по платежах та відслідковувати наявність податкового боргу.

Які послуги платники можуть отримати дистанційно на період карантину?

Одним із найбільш функціональних електронних сервісів ДПС є «Електронний кабінет», важливість використання якого особливо зросла на період карантину, так як забезпечує дистанційні комунікації. В приватній частині «Електронного кабінету» (меню «листування з ДПС») платники податків мають можливість надіслати лист (запит, звернення тощо) до відповідного органу ДПС у форматі pdf.

Окрім подання звітності в електронному вигляді, засобами «Електронного кабінету» надано можливість подати заяви для отримання адміністративних послуг, зокрема:

- картки платника податків; відмітки у паспорті громадянина України про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта, відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;

- реєстрації реєстратора розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій, розрахункових книжок;

- включення неприбуткового підприємства (установи, організації) до Реєстру неприбуткових установ та організацій, внесення змін до цього Реєстру, витягу з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Які електронні сервіси ДПС допомагають в дистанційному спілкуванні з податковою службою?

В дистанційному спілкуванні з органами ДПС допомагають електронні сервіси  ДПС: «Електронний кабінет» - інформаційно-телекомунікаційна система та «Єдине вікно подання електронної звітності» - спеціалізоване  клієнтське  програмне  забезпечення.

Чи є можливим протягом дня відправити повторно звітність в електронному вигляді?

Платник має право повторно відправляти податкові декларації, розрахунки у разі виправлення помилок до закінчення граничного строку подання декларації, вказавши при цьому тип документа «звітний новий».

Якщо платник податків надіслав до контролюючого органу кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, отриманий контролюючим органом останнім за умови, що його було прийнято до бази даних контролюючого органу та платнику податків надійшла про це друга квитанція.

Чи можливо громадянам дізнатися про наявність податкового боргу в Електронному кабінеті ?

Фізичні особи – громадяни, які не є суб’єктами господарювання, можуть отримати інформацію про наявність або відсутність у них податкового боргу, скориставшись приватною частиною Електронного кабінету через режим «стан розрахунків з бюджетом», який відкриває доступ до особових рахунків користувача зі сплати податків, зборів та інших платежів. Суми заборгованості перед бюджетом позначені червоним кольором приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету.