Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Електронні сервіси – важлива складова системи управління комплаєнс-ризиками

опубліковано 19 вересня 2025 о 15:20

У приміщенні ЦОП Яворівської ДПІ проведено «круглий стіл» з платниками податків, під час якого фахівці ДПІ акцентували увагу, що Державна податкова служба України активно впроваджує систему управління податковими комплаєнс-ризиками, метою якої є підвищення ефективності податкового контролю та водночас сприяння добровільному дотриманню податкового законодавства з боку платників.

          До основних видів податкових комплаєнс-ризиків відносяться:

- ризик реєстрації (особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків, не виконують зазначених норм законодавства),

- ризик звітності (платники не подають або несвоєчасно подають податкову звітність),

- ризик декларування (зазначення платниками недостовірних або неповних даних у податкових деклараціях),

- ризик сплати (платники не сплачують податкові платежі до бюджету або сплачують їх несвоєчасно, у неповному обсязі).

         Податківці наголосили, що електронні податкові сервіси є невід’ємною складовою системи управління комплаєнс-ризиками, інструментом, через який здійснюється обмін інформацією між ДПС та платниками. З одного боку, податкова використовує сервіси для моніторингу, аналізу та управління ризиками. З іншого боку, платники використовують зазначені сервіси для власного контролю своїх податкових зобов’язань та мінімізації ймовірності порушень. 

         Так, електронні сервіси забезпечують платникам:

         - своєчасне та коректне подання звітності. 

Електронний кабінет значно спрощує процес складання та подання звітності, зменшуючи ймовірність помилок, пов’язаних з ручним заповненням. Автоматичні перевірки складених документів допомагають платникам завчасно виявити логічні помилки;

        - контроль за станом рахунків. 

Завдяки Електронному кабінету, мобільному застосунку «Моя податкова» (для ФОП) та сервісу «InfoTAX» платники можуть у будь-який час перевірити стан своїх розрахунків з бюджетом, що дозволяє оперативно реагувати та уникати штрафів за несплату податкових платежів;

       - доступ до актуальної податкової інформації. 

       Завдяки загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсу (ЗІР) та іншим інформативним ресурсам ДПС платники мають доступ до актуальних роз’яснень податкового законодавства, що допомагає їм правильно розуміти норми законів та уникати помилок у господарської діяльності;

- комунікацію та зворотній зв’язок. 

        Електронний кабінет та інші сервіси є платформою для офіційної комунікації між ДПС та платниками.

        Електронні сервіси ДПС є фундаментальним елементом сучасної податкової системи, що забезпечує прозорість, ефективність та сприяє зниженню комплаєнс-ризиків для усіх учасників податкових відносин.

        Також, обговорювались питання безбар’єрності, наголошено на важливості створення рівних умов доступу до податкових послуг для всіх громадян, зокрема – для захисників і захисниць України, а також основні аспекти Національної стратегії доходів до 2030 року.

        Крім того, присутніх поінформували про право громадян на податкову знижку. Зупинились на категоріях громадян, у яких виникає таке право. 

          Контакти “гарячих ліній” ГУ ДПС у Львівській області: https://lv.tax.gov.ua/kontakti//

          Комунікаційна платформа: lv.ikc@tax.gov.ua

          Підписатись на сторінку Фейсбук https://www.facebook.com/tax.lviv

                                                                       

 

Суб’єктам господарювання